Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Behandling med Shiatsu

Redigeret 10 marts, 2009, 17:47 i Vulvodyni
Jeg har i mere end 10 år arbejdet med Zen Shiatsu, som er akupunktur uden nåle. Behandleren bruger fingrene (primært tommelfinger) til at stimulere akupunkterne. Nogen gange er shiatsu mere effektivt end akupunktur og nogen gange er det omvendt, det er forskelligt fra person til person. Jeg har overvejdende positive erfaringer.
Shiatsu bygger på Traditonel Kinesisk Medicin, og i denne sammenhæng er det ofte en ubalance på Milt meridianen som kommer til udtryk med de symptomer som volvodyni rummer.
Milt meridianen varetager alle slimhinders funktioner, samt fordøjelse, menstrations cyklus/uregelmæssigheder/smerter, blodets kvalitet (næringstoffer), livmoder og hudens teint.
Ofte vil der være flere sammenfaldende symptomer i forbindelse med Volvodyni, så som: oppustethed, mens smerter, spædinger i underliv, hæmorider, åreknuder, ukontrolerbar vægt (tager på blot ved tanken om en kage), stor sensitivitet overfor hvidt sukker og mælkeprodukter, huden har mistet sin glans, tendens til let at få blå mærker, problemer med smerter i knæ, smerter midt på ryggen, søger kærligheden i det ydre/behov for bekræftigelse, ofrer sig for andre, sætter sig selv i anden/tredie række, giver kærlighed til andre men har svært ved at modtage, matyr agtige reaktioner, let til gråd, stor sårbarhed, svært ved at mærke sine egne behov og meget meget mere.
Denne opremsning er generelle udtryk for ubalance på miltmeridianen, og man har måske få af disse symptomer, men er der sammenfald meller Volvodyni og nogle af disse symptomer, er der større chance for at Shiatsu behandlingen vil være gavnlig.
Det er en meget behagelig behandlings form, hvor man efterfølgende er utrolig afslappet med en god jordforbindelse og indre ro.

Jeg ved slet ikke om jeg må skrive den her slags indlæg, men jeg har svært ved at hold min kæft, når noget i den grad springer mig i øjnene, for selvfølgelig er der alternativer.
Mht botox skal man være klar over at det er en symptom behandling, man kommer ikke i kontakt med årsagen. Jeg kan kun anbefale at man bliver skrevet op til botox behandling, og i ventetiden prøver alternativer.

Der findes primært Shiatsu behandlere på Sjælland, men søg på nettet.

Claus Gyllun -Zenzoi
Log in eller Registrér for at kommentere.