Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ubehag under samleje grundet spiral

AnonymousAnonymous
Redigeret 18 september, 2011, 05:53 i Kvindelige sexproblemer
Jeg er en pige midt i tyverne. Jeg har får ca. 3 måneder siden fået opsat en kobber spiral. Efterfølgende har min kæreste klaget over at han kan mærke den under samleje. Han beskriver det som en prikken på hovedet som med en knappenål. Efter sidste gang vi var i seng sammen opdagede vi små røde pikker på penis hovedet. De er ikke ret store men dog synlige. Kan dette skyldes spiralen? Er der en allergisk reaktion eller er huden blevet generet af spiralen? Eller skyldes det måske noget helt andet. Min kæreste mærker ikke noget til prikkerne i form af kløe eller ubehag. Da jeg fik sat spiralen op spurgte jeg ind til om man ville kunne mærke den under samleje. Lægen sagde at de kunne man godt men at man med penis kunne skubbe den lidt op så det ikke var et problem. Efterfølgende skulle spiralen så glide på plads igen af sig selv. Min kæreste mener dog ikke at det er muligt at skubbe den lidt op da det gør ondt på ham. Er der andre der har haft lignende problemer?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg kan ikke hjælpe dig, men jeg synes bestemt, du skal kontakte lægen, for at få den sat ordentligt på plads.
    Så vidt jeg ved, så er sådan en spiral ret så dyr, så det skal du da ikke bare finde dig i.
  • Indstillinger
    Hej, jeg har netop fået en spiral - hvor kæresten klager over at "ramme loftet" når vi har sex..

    I dit tilfælde tror jeg måske at smerterne og prikkerne stammer fra de små "snore" der hænger fra spiralen. Jeg blev oplyst om, at de kunne irritere kæresten, hvis de ikke havde den rigtige længde. Din læge kan checke det og justere dem..

    .o)
  • Indstillinger
    Jeg havde en gang en kæreste, som brugte spiral, og den kunne jeg tydeligt mærke. Det er rigtigt, at det er de tråde, der sidder uden for livmodermunden, man kan mærke. Det er altså ikke selve spiralen.
    Kærestens læge fjernede lidt af trådene, og det hjalp. De kan ikke helt fjernes, da det er dem, der bruges, når spiralen en gang senere skal tages ud.
    Jeg skal lige sige, at jeg er en gennemsnitsstørrelse, så det er ikke noget, der kun kan genere de veludrustede.

    mvh Olsen
  • Indstillinger
    Ja - efter en sådan oplevelse som mand, hvor man føler at penis rammer imod et stykke spids ståtråd (sådan føles det), så prøver man altså ikke lige at "jagte den i bund" for at opfriske hukommelsen endnu engang. :-) Jeg giver nok din kæreste ret...
Log in eller Registrér for at kommentere.