Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Efterlyser artikel.

Redigeret 10 marts, 2009, 03:41 i Forstyrrelser i stofskiftet
Har nogen det link, som handlede om en amerikansk kvinde, der havde været syg hele sit liv, indtil hun selv fandt ud af, hvilke stofteskifteproblemer, der var skyld i det, altså de værdier som læger normalt ikke interesserer sig for.
Jeg ville gerne læse den artikel igen.
God søndag

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej.
    Tænker du på Mary Shomons beretning om det lave stofskifte?
    Så tror jeg, at det er denne link. Først står den på engelsk, men hvis du fortsætter, er den omskrevet til dansk.
    www.overgangsalderen.net/forum/showthread.php?t=8872
    Kærlig hilsen Anemonen
  • Indstillinger
    Tusind tak, Anemone
    det er lige nøjagtig det link, jeg efterlyser.
    Alle burde læse det, på dansk langt nede.
  • Indstillinger
    Det er da en fantastisk historie -tak for den
    Hilsen Kirsten
  • Indstillinger
    Jeg tror det snart er 2 år siden, at jeg læste denne artikel. Og den berørte mig virkelig dybt.
    Så tænker jeg: Hvor meget har læge standen ændret sig siden? Tager de vore symptomer alvorligt?
    Nej, de opgiver når vore tal ligger indenfor ref. værdierne. Vi skal stadig selv studere omkring vores sygdom, der er ingen informationer at hente fra endokrinologer ell. praktiserende læger. Deres viden er slet ikke stor nok, ell. de forholder sig kun til deres egne gennemførte tester, eller de har en "klemme" i medicinal industrien. De forsøger ikke at se alternativer.
    Som tidligere skrevet, var jeg til kontrol på endokrinologisk afd. i sidste uge. Jeg tror det var lidt bevist, at det ikke var min egen endokrinolog, men professoren på afd. Mine tal lå nu fint - så de kunne ikke gøre mere, selvom jeg følte, at jeg knap nok kunne holde mig oprejst på stolen. Jeg skulle til en sidste kontrol i juni, hvorefter jeg skulle overgå til egen læge. Jeg sagde, at jeg var så umådelig træt, og ville få en fyreseddel, hvorefter jeg fik at vide, at de ikke vidste hvorfor nogle stofskifte syge aldrig blev raske igen. Jeg sagde også, at min egen endokrinolog havde lovet, at jeg fik kopi af lab. prøverne. Jamen, det koster. Han fik dog sekretæren til at udskrive den. Han rejste sig derefter og åbnede døren for os. Nåh, tænker jeg så.
    Hvorfor skulle jeg egentlig til kontrol? Hvorfor spilde tid på dette.
    Jeg ved også, at professoren har udtalt i en artikel: Det er godt, at stofskifte syge ved så meget om deres sygdom - det sparer skattekroner.
    Kærlig hilsen Anemonen
Log in eller Registrér for at kommentere.