Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

hævet kirtel for oven af mit øje!!

Redigeret 7 april, 2009, 11:18 i Åben debat om øjne
jeg er en ung pige på 16 år, jeg har fået et eller andet lige ovenfor mit venstre øje og jeg ved ikke hvad det er, jeg planlægger at tage til lægen den kommende mandag men jeg ville bare se om jeg ikke kunne finde svar på mine spørgsmål her.

det begyndte med at være en lille knud som lignede en bums, jeg prøvede selvfølgelig at presse den ud, men der kom kun blod ud. nu 2 dage senere er knuden blevet meget værre og jeg er bange for at det kan være noget alvorligt. det ser ikke ud til at have nogen som helst effekt på min syn, men det gør syndsyg ondt. bare at jeg rynker øjenbrynet.

knuden er hård, og den er lige under øjenbrynet, kan det på en eller anden måde have noget at gøre med at jeg ryger?? min mor har haft kræft før og jeg ved ikke om det var arveligt eller ikke..

tak for jeres opmærksomhed. (:

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg tror det er en byld, som ikke var moden til at klemme ud, da du forsøgte.
    En byld kan være meget øm, så længe den udvikler sig.
    Rør den ikke - forsøg ikke at klemme mere på den, før du ser den er gul og moden.
    En byld kan også udvikle sig sådan, at en læge må tømme den, men se tiden an til mandag :)
  • Indstillinger
    Hej

    Jeg har netop googlet fænomenet, da jeg er i samme situation med en hævet kirtel over øjet, og dit spørgsmål dukkede op som det første. Jeg er også meget i tvivl om, hvad det kan være. Har du fået dit undersøgt, så du eventuelt kan forklare, hvad problemet er, og hvad der kan gøres ved det?

    Håber du kan hjælpe...
Log in eller Registrér for at kommentere.