Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Handleplan - væk med bumser/akne.

Redigeret 3 november, 2009, 19:17 i Bumser
Hej ;)

Jeg er en dreng på 14 år, der lider af akne. Jeg har haft det i to år nu, og er ved at være godt træt af det.

Derfor, har jeg besluttet mig for at gøre et seriøst forsøg for at slippe af med det.

Lige pt bruger jeg ingen plejeprodukter. Jeg har en plejeserie fra Manhattan Clearface. Den består af vaskegele + Skintonic. Er det tilstrækkeligt?!

Derudover, spiller jeg elitefodbold. Kan det have en indflydelse?

Jeg plejer somregel at prikke de betændte hvide bumser ud. Skal jeg det? De ser bare så grimme ud! Jeg klør også af og til i dem. Det ved jeg godt jeg ikke skal ;(

Nå, men jeg håber at i kan give mig nogle gode råd til hvordan jeg kan slippe af med mine bumser. Jeg er åben for alle ideer lige fra plejeprodukter til kostændringer.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ingen produkter i håndkøb kan hjælper dig med det problem, desværre.
    Du skal tage til lægen og høre ham/hende ad hvad du evt kan gøre.

    Du skal IKKE trykke dem ud, det vil efterlade ar som du senere hen ikke vil kunne blive af med.

    Selv fik jeg en roacuttan behandling mod huden, det har virkelig hjulpet mig(som det eneste) Men behandlingen tilbydes dog ikke til alle da den kan have mange bivirkninger, så derfor snak med din læge.

    Jeg havde ikke så mange bumser/acne, men min læge sagde at jeg var kommet i god tid, ellers kunne det virkelig havde blevet slemt. Han fortalte mig, at mange unge kommer til lægen først når acne havde sprædt sig meget, istedet for at opsøge lægen i god tid.

    Helg og lykke med det. Jeg kan godt forstå hvor svært og irriterende det kan være når man prøver alt og intet virker.
  • Indstillinger
    Jeg har lidt af det i snart 10, , men er for nyligt blevet meget mere fokuseret på min kost. Jeg er intolorent over for mælk og får maveproblemer så snart jeg for noget indenbords. Det har muligvis en effekt på min hud. Men efter at jeg er holdt med at spise eller drikke sukker mere skal jeg lige love for at der er sket en forandring. Jeg plejer at hælde olie på min mad, men hvis jeg for for meget slår jeg ud på ryggen.

    Hvis jeg var dig ville jeg nok holde mig 100 procent fra sukker i et par uger eller tre for at se om det virker. Det gælder også sports/energidrikke da de er fyldt med frugtsukker (fructose).

    Istedet for at pille prøv da at købe en stick i Matas som kan bruges direkte på bumserne, og rens og smør dit ansigt morgen og aften.
  • Indstillinger
    Jeg bruger selv produkterne fra Manhatten Clearface. Der her er min ugentlige hudplejerutine:
    Morgen: Skintonic+fugtigedscreme.
    Aften: Skrubbemaske (2 gange om ugen), lermaske fra Beauté Pacifique (1 gang om ugen), vaskegel (4 gange om ugen). Efterfølges alle af skintonic+fugtighedscreme.
    Brug ikke de skrappe produkter (skrubbemaske/lermaske) efter hinanden. Brug fx. skrubbemaske man/fre, lermaske ons, vaskegel de resterende aftener.
    Jeg kan godt forstå, hvis du ikke kan lade de hvide bumser være. Hvis du skal klemme, så gør det så sterilt som muligt. Vask grundigt hænder og lad være med at klemme med neglene. Brug i stedet et par vatpinde eller et nyt stykke toiletpapir. Så skader du ikke huden nær så meget. Rens gerne hudområdet efter med noget desinficerende fx klorhexidin.
    Håber det kan hjælpe dig :)
Log in eller Registrér for at kommentere.