Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

For lavt stofskifte- Svimmel og træt

Hejsa...
Jeg lider meget af svimmelhed og blir ekstrem svimmel når jeg f.eks har ligget ned og så rejser mig op...
Er også enormt træt, føler at jeg bare kan smide mig på gulvet af træthed...

Er der nogen der kender til de symptomer?

Hilsen Maria

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Maria.

    Det lyder som noget jeg ku' ha' skrevet...

    *Pia
  • Indstillinger
    Jeg bliver også træt-bare jeg sidder ned. Har fået medicin i 38 år!!! Er ved at blive reguleret-endnu engang, MEN trætheden og svimmelheden , kan også skyldes et lavt blodtryk! Har du mon fået tjekket det?
    Godt vi kan læse om lidelsesfæller her, så føler man ikke, at man er helt alene om at have det dårligt , indimellem.
    Mine største gener er muskelsmerter og hjerteuro, som lægen IKKE mener er fra hjertet, men det står og ryster, især om natten. Jeg kan mærke at det kommer , når min medicin er for "høj". Jeg får 100 dgl nu, men mit tsh er i den høje ende, så lægen ville sætte eltroxinen op. Prøvede med 50 mere pr uge-men så begynder svedeture-hurtig mave-og rysteturene.
    Vi må bare holde ud og skrive til hinanden.
    God bedring-snart til dig og knus fra ellenmarie
  • Indstillinger
    Hej kan svare ligesom Pia :-) men hvordan er i det med jeres led ?? i perioder er mine ankler stive og ømme om morgenen, jeg får poser under øjnene tykke fingre osv hilsen Annette
  • Indstillinger
    Hej igen. Jo, jeg kender alt til ledsmerter! Sidder netop nu med et knæ der er "ødelagt" af et forstrukket ledbånd-bare ved at dreje mig på en kontorstol. Skal gå med krykker ca.3mdr!! og ellers hvile hvile og hvile.Har også knæbandage på. Tommelfingrene gør også ondt, nogle gange mere end andre gange og nakken. Jeg er jo også 68 år, så noget må nok tilskrives alderen, men jeg har faktisk altid haft dumme perioder med ledsmerter. Det er med at have et godt humør og tænke positivt!!
    Har nogen af jer gode erfaringer med zoneterapi? Jeg vil prøve næsten alt, for at få mit knæ iorden-skulle meget gerne med på ferie i April, til Rhodos.
    Kærlig hilsen Ellenmarie
  • Indstillinger
    Ellenmarie: Jeg har fået tjekket blodtrykket, lægen sagde det var fint :)

    Jeg er også meget svimmel, nogen gange er det ligesom om at min hjerne lige tager en rundtur og blir nød til at tage mig til hovedet.

    Har også meget hovedpine, især ved tændningerne og i for hovedet og mine øjne de er ligesom trætte og de svier og løber i vand...

    God weekend

    Knuz Maria <3
  • Indstillinger
    Hej
    Jeg ved godt, det er et stykke tid siden I har skrevet herinde, men jeg håber der måske var nogen, som har oplevet det samme eller lignende symptomer som jeg. Jeg har oplevet nu i flere måneder, at jeg pludselig bliver meget svimmel, når jeg rejser mig op fra siddende eller liggende stilling og så er jeg utrolig træt.

    Jeg har fået målt mit blodtryk og det har været lavt, siger lægen, men det svinger omkring de 100/70, og det er jo ikke lavt som sådan. Men jeg bliver meget påvirket af dette, har været hjemme fra arbejde, fordi jeg bare ikke kan overskue at gå rundt i denne form for "rus" konstant.

    Har fået taget blodprøver i går hos lægenn og håber de viser noget?
    men jeg tænker selvfølgelig om det kan have noget med stofskiftet at gøre?

    Noname3
  • Indstillinger
    Det er da det rene selvpineri at blive ved med Eltroxin når i ikke tåler det. Jeg har det super godt efterhånden med Euthyrox. vh Petra
  • Indstillinger
    Hej Maria

    Måske har du binyretræthed eller Addisons sygdom.
    Der stå på eltroxin indlægssædelen at man skal udersøges for det før Eltroxin behandlingen.
    En af symptomerne er at man er svimmel når man rejser sig op.
    En anden eksperiment man kan lave er at lyse ind i et øje med en lommelygte - hvis pupillen ændrer diameteret helle tiden, kan det være trætte binyrer.

    Mvh Adam
  • Indstillinger
    hej,

    Har det på samme måde, er konstant svimmel og er meget træt og min krop føles helt svag,har hele tiden ondt i hele kroppen. Syntes det er meget svært at arbejde når man har det sådan. Har fået tjekket blodtrykket men der var ik noget der. har nu fået taget nogle blodprøver for at se om det er noget med stofskifte at gøre. venter stadig på svar
  • Indstillinger
    Jeg har tit haft hvor jeg rejser mig op, hvor jeg bare er helt vildt svimmel og alt er bare sort! Jeg er ik ret gammel. Også idag besvimet jeg ved det. Jeg var helt i chok, og mine forældre vil ik høre på mig med det. Jeg har også tit ondt i min navle hvor det bare er helt hårdt rundt om den! Også mit knæ gøre også ondt..
Log in eller Registrér for at kommentere.