Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Cyster på æggestok/graviditet

Redigeret 7 marts, 2009, 04:26 i Åben debat for kvinder
Min mand og jeg har (2 gange af 4 mdr.) i løbet af de sidste 2½ år prøvet at lave barn nr. 3. uden held...

Nu ville vi så gerne gøre et forsøg igen, men jeg har lige fået at vide at jeg har cyster på venstre æggestok...

Ville I ikke vente med at prøve at blive gravide til I havde styr på hvad de cyster var for nogle?
(Jeg har fået til hos gynækolog i april)

Mon ikke at cysterne kan gøre at jeg måske ikke KAN blive gravid fordi de vel blokerer for æg?

Kærlig hilsen Maria som bare så gerne vil smide p-pillerne nu.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Umiddelbart ville jeg synes, det var fornuftigt, om du lige ringede til gynækologen for at høre hvordan og hvorledes mht graviditet. Der vil du nok kunne få svar på, om du skal vente til efter det er undersøgt eller ej.

    Men - jeg er lidt forvirret, hvorfor tager du p-piller, hvis du gerne vil være gravid? Hvorfor har I af et par gange sat en grænse på fire måneder til dette?

    Hvorfor har du ganske enkelt ikke bare lagt p-pillerne og så stille og roligt ladet naturen gå sin gang?

    Ja, undskyld, men jeg er lidt forvirret og undrer mig?
  • Indstillinger
    Hej Lotte.

    De gange vi har prøvet (tilfældigvis efter 4 mdr) er der kommet noget i vejen, den ene gang skulle jeg starte i skole og den anden gang (for 6 mdr. siden) startede jeg på nyt arbejde og synes det var ret upassende at komme og være gravid med det samme. Men nu synes jeg godt at jeg kan tillade mig at gå igang ;o)
  • Indstillinger
    hej,

    Ok, fint nok - men det virkede bare så mærkeligt. Som læser har man jo ingen mulighed for at vide, hvad der står bag, hvorfor jeg læste det som om I havde fire måneder som en fast grænse.

    held og lykke.
Log in eller Registrér for at kommentere.