Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Gentagne kondylomer

Hej.
Jeg har kigget meget efter debatter og spørgsmål og svar omkring kondylomer.
Men har ikke set et tilfælde som mit endnu?! Jeg fik det første gang for lidt over ½ år siden, og der gik jeg til lægen, og der forsvandt den ene vorte jeg havde næsten helt ved lægens pensling. Men fik dog ordineret Wartec som jeg brugte til jeg ku se den var helt væk.
Derefter gik der måske 2 måneder, højst, så kom de igen. Jeg penslede som anført, og de var væk efter en uge. Og så kom de igen efter en måned, penslede, og væk på en uge.

Det har stået på lige siden at de bare kommer og går. Der har højst været 2 vorter på en gang, og altid det samme sted. For en måned siden fik jeg en kæreste, og har ikke kunnet se noget i løbet af denne periode, overhovedet, har endda lige tjekket ekstra grundigt her nu. Men jeg frygter at jeg har smittet hende alligevel, hun er ihvertfald lige begyndt at spørge ind til det.
Jeg var til lægen og snakke om det, og hun sagde at jeg bare sku vente til det kom igen, smøre på, og så håbe det forsvandt. Og hvis det blev ved et halvt til et helt år mere sku jeg kontakte lægen igen for så at få laser behandling.
Jeg har læst at der ikke er nogen tvivl hos mænd om det er der, så hvis jeg virkelig ingenting kan se, skal jeg så tro på det?
Jeg har det superskidt med det, hvis jeg har smittet min kæreste, for har været overbevist om at det ikke var der.

Er der ellers andre der har prøvet hvor det bare kom igen og igen og igen? Og derefter er forsvundet efter kun få dages behandling hver gang?

På forhånd tak.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det du oplever er det samme alle andre også oplever. De behandlinger man gennemgår fjerner vorterne og så kommer de igen. Laser fjerner også alle de vorter man har og efter et par uger (I mit tilfælde) kommer der så et par vorter igen. HPV viruset der er skyld i vorterne ligger og gemmer sig i kroppen og det er først når dit immunforsvar har bekæmpet viruset at vorterne ikke kommer tilbage. Dog kan de være tilbagevendende lidt ligesom et forkølelsessår.

    Endvidere kan vorterne være flade, så de ikke kan hverken ses eller mærket. Disse kan påvises ved lægen , der pensler med en væske der bliver hvid der hvor vorterne sidder.
Log in eller Registrér for at kommentere.