Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

knæklyde fra nakken

Redigeret 5 marts, 2009, 15:53 i Hypermobilitet
Hej

For to måneder siden var jeg hos kiropraktor og blev manipuleret i nakken samt et tryk i de øverste nakkehvirvler. Jeg syntes nakkemanipulationen var lidt voldsom. I det første vrid til venstre mærkede jeg en svag smerte nederst i højre nakke mellem øverste skulderblad og nederste nakkehvirvel. Efterfølgende kommer der store og små knæklyde fra 6. eller 7. nakkehvirvel ved bestemte bevægelse med hovedet. Lægger jeg hovedet på skrå til højre knækker det idet jeg retter det op. Det knækker også når jeg har drejet hovet godt til højre. Begge dele lyder for mig som om noget hopper over en forhindring i leddet. Ikke som en sædvanligt ledknæk. Det gør dog ikke ondt at få det til at "knække". Men det er irriterende og bekymrende. Smerterne i nederst i nakken er der stadig.

Jeg har efterfølgende været hos anden kiropraktor flere gange og fået yderligere manipuleringer i håb om at det hjalp. Men der er ingen forskel og han har aldrig hørt om at en manipulation skulle kunne forårsage dette. Jeg vil nu have lavet en røntgen, men han regner ikke med at se noget.

Kan der fører til noget værre og hvad er det der knækker i min nakke. Kan der gøres noget ved det??

mvh
Atha
Log in eller Registrér for at kommentere.