Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Bryster?

Redigeret 24 april, 2009, 08:39 i Åben debat for kvinder
Hej alle sammen. jeg er en pige på 14½ og jeg håber meget på nogle gode svar fra jer (:

- hvor store er chancerne for at jeg for større bryster end min mor når jeg allerede er højere end hende?

- jeg har set gamle familie fotos fra da min mor var 18 år gammel hvor hun ligger i bikini, det ser meget ud som om hun igen bryster har? men nu er de meget større. jeg er helt sikker på at hun aldig har fået lavet nogle form for plastik oprationer?

hvordan kan det være at de er meget flottere og større nu end på billederne fra da hun var 18?

- min mor bruger en a80 jeg kan knap nok passe en a65?
- og jeg er som sagt snart 15??

- jeg har stadig ikke fået min menstartion?, kan det have noget at gøre med min lave bmi på 15 ,20?
- men jeg er aldrig syg men meget spinkelt byget?

- hvornår er bryster totalt færdig udviklet?

- vokser brysterne efter man har ammet 2 børn?

kh mig :(
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Din bryster vil nok vokse meget mere også efter at du får din menstruation. Du er kun 14 og din krop er endnu ikke færdigudviklet.

    Jeg havde meget små bryster til jeg var 17, så begyndte de pludseligt at vokse meget.
    Men bryster indholder jo også meget fedt, og så tynd som du heller ikke forvente at de bliver meget større.
    Du er jo også undervægtig (du har en BMI under 18) hvilke nok også er årsagen til at du ikke har fået din mens. Du er nød til at tage på i vægt ellers kan det have alvorlige konsekvenser for din krop.

    Det er meget forskelligt "hvis" bryster og generelt kropsbygning man arver, det behøer nødvendigvis ikke være fra din mor.

    Jeg ligner SLET ikke min mor, men ligner derimod min fars søstre enormt meget. Både personlighed og udseende, også bryster(min egen mor har meget små så det er ikke hende jeg har arvet fra)
  • Indstillinger
    Jeg kan da muligvis også berolige dig. Du er slet, slet ikke færdigudviklet endnu, og da heller ikke har fået menstruation, så kan din bryststørrelse slet ikke vurderes.
    Mht. foto af din mor, hvor hun ligger i bikini. Hun ligger netop, hvorfor bryster bliver noget "fladere".

    Nej, jeg mener ikke bryster vokser, når man har ammet to børn, de bliver med stor sandsynlighed lidt mindre og lidt blødere, men det er ikke kun amning, det kan også ske bare efter graviditet - dog er det også forskelligt fra kvinde til kvinde - dog har jeg aldrig hørt, at de bliver større.

    Selvfølgelig er bryster vigtige, når du er i din alder, og blandt unge er der vældig megen fokus på netop bryster, men husk, når du bliver lidt ældre - så skal det ikke være dem, der skal være afgørende for, om du kan få en livsledsager. Det er nemlig ikke brysterne, der afgører den slags, det er din personlighed. Drengene kan måske her og nu falde for nogle store bryster,. men det er kun kortvarigt, så vil de hellere have netop en personlighed.

    Så hvad enten du ender med store, små eller midt i mellem, så er det dig som menneske, der betyder noget.
  • Indstillinger
    Tusind tak for hjælpen :) det er jeg glad for :)

    jah jeg ved godt min bmi er for lav :/ men jeg er rask - men meget spinkel og slank. jeg gør virkelig meget for at tage på - men jeg tager overhovedt ikke på :/
    ja okay :)

    - men jeg ligner min mor meget af kropsbygning så jeg er desværre bange for at jeg for lige så små som hendes når jeg er 18..

    og det syntes jeg villle være lang tid at vente når man er den eneste i ens klasse der ikke har fået sin menstartion endnu :)

    kh
  • Indstillinger
    søde ven --du skal nok nå det både med bryster og menses----prøv at slappe af så kommer det bedst som du tænker på det ---
    psyken spiller meget ind på vores homoner ----det er lige som når kvinder går rund og gerne vil være gravid ....så hvis nan arbejder for meget med tanken --kan det godt spille en et puds
    slap af
  • Indstillinger
    Ja, jeg syntes bare det går alt for langsomt :(
  • Indstillinger
    hvis du er lille tynd og splejset skal du nok ikke regne mede at få de helt store bryster de første år samt menses --jeg var selv 16 år da jeg fik menses ----og havde bare nogle små buler jeg husker ikke helt når de blev større ---men nu er jeg steget en del kilo i vægt fra den gang --så det er brysterne -også ---men jeg kan ikke huske at det var noget problem for mig den gang ----
  • Indstillinger
    Nej okay :)
    Men jeg har taget mere på og vejer ca. 46 :)
    - men de vokser bare stadig ikke :(
  • Indstillinger
    kkære søde ven----slap nu af --der kan nemt gå 1-2 år før der sker det helt store
    ----menses er da ikke det mest spændende --når det kommer ----og nu skal jeg gøre dig rigtig ked af det ----for hvem siger at du overhoved får store bryster --hvorfor er det så afgørende at blive voksen i så ung en alder---
    nyd din alder og tag det hen ad vejen som det kommer----
  • Indstillinger
    Hejsa.
    Som det første vil jeg sige til dig, at du nok skal få nogle pæne bryster, som vil passe til din krop. Også selv om man ik har de største bryster, så er det præsic som nævnt før, ik det alle fyre går efter. Personlighed betyder meget mere.

    Jeg var 15, da jeg fik min menstruation. Og ja, jeg gik også og havde nogle små bryster. Og det var først da jeg fik menstruation, at mine bryster for alvor begyndte at udvikle sig, og især også da jeg begyndte på p-piller.

    Det tager tid for ens krop at blive færdigudviklet. Så hav lidt tålmodighed.

    Mvh. thechef23
  • Indstillinger
    jah okay jeg kan godt se jeres ponite...
    men det er bare super irriterende sådan noget :)
Log in eller Registrér for at kommentere.