Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

brug for hjælp

hej

jeg har haft en del frisk blod i min afføring i 2 dage og et pres i venstre side af det øverste af maven. gik til lægen med det. hun mente ikke der er hæmorider, og vil nu sende mig på sygehuset til en kikkert undersøgelse. er blevet noget nervøs nu.

har nogen der har prøvet det hvad kunne det være. håber der er nogen der læser dette som kan hjælpe mig.

poca

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej

    Det lyder ubehageligt. Held og lykke med kikkertundersøgelsen. Tror helt sikkert at den vik kunne afklare, hvad der er galt.

    Når du skriver blod og smerter i venstre side af maven, tænker jeg umiddelbart på Colitis Ulcerosa, som jeg selv har. Det er en kronisk blødende tarmbetændelse, hvor immunforsvaret overreagerer og angriber tarmens raske celler uden grund - det skaber betændelse i tarmen, der bløder. Når min sygdom er i udbrud, har jeg netop ondt i venstre side, både nede ved endetarmen og oppe i venstre side, hvor tarmen drejer - og det stemmer fuldstændig overens med, hvor betændelsen er, når lægerne kigger op med kikkert.

    Jeg håber ikke for dig, at det er det, men kan fortælle at mit udbrud var virkelig forfærdeligt, men at jeg har fået det helt godt igen.
Log in eller Registrér for at kommentere.