Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

allergi overfor kæledyr.

Redigeret 6 april, 2009, 05:45 i Allergi
Jeg har netop fundet ud af at jeg er allergisk overfor katte, hvilket jeg blev meget ked af, da det er mit yndlingsdyr.
Derudover er jeg allergisk overfor støvmider, græs og birke. Har haft allergi i 4år, og har fået en ny allergi en gang om året.
Mit problem er så bare nu, at min kæreste har en hund, og da hunden ikke er så gammel er vi altid hjemme ved ham, og det er mange gange i ugen.
Men ender jeg med at blive allergisk overfor hans hund også? eller hvad skal jeg gøre. håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Sara

    Ja, der er desværre en vis risiko for at du bliver allergisk overfor hans hund. Det I kan gøre er, at sørge for at hunden ikke er i soveværelset - overhovedet ikke! Så er i hvert fald sovemiljøet frit. Dernæst kan din kæreste gøre grundigt rent inden du kommer. Du og kæresten kan gå i bad før I går i seng og lægge tøjet i badeværelset (så er både I og værelset helt rent), og så bør du nok undlade at "stikke næsen helt ned i pelsen på hunden" og vaske hænder når du har kælet med den. Og måske begrænse besøget hos kæresten til nogle få timer kombineret med en god lang gåtur, hvor I er udenfor.

    Håber det bedste for dig!
    Pia
Log in eller Registrér for at kommentere.