Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Pigmentforandringer i ansigtet

Jeg plejer at få mange fregner om sommeren, men de sidste par år har jeg også fået pigmentforandringer mellem næse og overlæbe så det ligner jeg har overskæg. Det forsivnder hen af efteråret. Men nu er det pludselig kommet igen allerede, og jeg tænkte om det kunne være lyset fra al den sne vi fik for nogle uger siden, den har jeg nemlig opholdt mig meget ude i? Eller det skyldes stop med p-piller? Nogen der kender en foundation der rent faktisk kan dække det?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det har jeg også oplevet. Jeg fik at vide at det kunne skyldes P-Piller. Men jeg tror nu selv at grunden kunne være at jeg tog en del solarie og når man sveder, hvad man netop gør lige der, havde det nemmere ved at tage farve. Hvis man går ude i solen, er stedet under næsen lidt mere i skygge. Jeg brugte en meget høj solfaktor og undgik solen der. I dag kan man ikke se noget.
    Jeg har en dækstift i en lidt rødlig nuance, mener at der er noget med at rød neutraliser den oliven-grønne-brune farve. Men spørg ved Matas - i dag har de sikkert noget endnu mere smart.

    Snold007
  • Indstillinger
    Hej Codie

    I nedenstående link er der et svar fra apoteket, og apoteket svarer blandt andet:

    ”I forhold til hormoner ved man, at ca. 5 % af p-pillebrugerne udvikler pigmentforandringer, der forstærkes af sollys…”

    http://www.apoteket.dk/Spoerg%20apoteke ... eksem.aspx

    Nu kan jeg forstå på dig, at du faktisk lige er holdt op med p-piller. Jeg vil tro, at det er selve hormonforandringerne, der er årsagen, og at problemet vil fortage sig med tiden. En bekendt af mig fik voldsomme pigmentforandringer, lige efter at hun havde født (hormonforandringer). Problemet er helt væk nu.

    Desværre har jeg ikke nogen gode forslag til creme.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
Log in eller Registrér for at kommentere.