Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Vedr. Vegatest

Redigeret 30 juli, 2012, 04:24 i Forstyrrelser i stofskiftet
Ja, så var jeg til en vegatest i dag. Jeg ville finde ud af, om jeg kunne få noget mere energi og kræfter. Jeg var utrolig spændt - da jeg er lidt skeptisk over for dette.
Hun fandt ud af følgende:
- Cellekvaliteten var for høj - den lå på 15 (den skal ligge på 10 - men hun mener ikke at vi skal regne med, at den kommer længere ned end på 12 p.g.a. min manglende skjoldbruskkirtel.
- De dårligste celler fungerer med 50 %
- Yin/Yang test viste at Yin lå på 60 - (det er vist normalt 50 til begge sider - men hun ville gerne have Yang højere). Og spørg mig ikke lige hvad dette står for. Men det er kroppens reaktion på ubalancerne, der har trukket sig tilbage, så de bliver passive.
- Problemer med lymfen (udrensning af affaldsstoffer går trægt)
- Bronkier - irritation i slimhinden (jeg er ryger)
- Lænd - noget der er galt med hvirvler/muskulatur.
- Hjernen. Hun spurgte om jeg havde haft hjernerystelse eller slået hovedet, hvilket jeg ikke har. Hun sagde at der var ubalance i hjernen. (Jeg tænker heller ikke særligt godt endnu, så jeg bad hende om, at notere ned).
Så først tog hun testen, og senere spurgte hun ind til medicin, operationer, barndom, kaffeforbrug etc.
Hun testede mig på, hvilke præparater der har den bedste virkning på ubalancerne og dermed den største chance for at ændre fejlsvingningerne i kroppen. Hun tog også en iris test - ("fotograferede" hvert øje).
Hun ville ringe tilbage, når hun fandt ud af, hvilke homøopatiske midler jeg skulle have (jeg reagerede godt på 8 - men selvfølgelig skulle jeg ikke have dem alle).
Der var ikke tale om kostændring, vi lever også sundt og varieret. Jeg spiser ikke fede ting, kager og slik - selvom vægten godt kan tåle det. Ved fede ting og kager får jeg megen ubehag.
Det tog 1 1/2 time og testen kostede 475,-
Det var lige min beretning om at være hos en biopat og vegatester.
Kærlig hilsen Anemonen
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Anemone
    Det lyder da interessant! Er det urter du skal tage eller?
    Er det en biopat du har fået anbefalet?
    Hvor i landet bor du - hvis jeg nu kunne tænke mig at prøve osse.
    Jeg ved jo godt at der er biopater landet over, men vil helst bruge en jeg har fået anbefalet, der er jo så mange brådne kar i den branche.
    Hvordan går det ellers med dig?
    Ingen fremskridt hos mig desværre. Nu er jeg også begyndt at få problemer med blodtrykket. Får 2 typer blodtryksnedsættende men mit blodtryk er stadigvæk alt for højt (146/100) - ja gud ved om det også kan skyldes stofskiftet? Min læge mener at jeg "stresser" over at være langtidssyg - ja og for en gangs skyld har hun faktisk nok ret i sine udtalelser...;o(

    Poster du herinde når du har svar fra biopaten?
    Mange hilsner
    Gitte
  • Indstillinger
    Hej Gitte.
    Jeg søgte en biopat på nettet som var medlem af biopatforeningen - jeg bor i Odense. (Så vidt jeg husker er du fra Nordjylland?).
    Hos en certificeret vegatester vil der altid blive målt følgende:
    - Biologisk index - som er cellekvaliteten set i forhold til den fysiske alder.
    - %-test - som viser de dårligste cellers funktionsdygtighed.
    - Yin/yang-test - som fortæller om kroppens reaktionsmønster i forhold til de ubalancer der er.
    - Organtest - der kan vise hvilke organområder, der er belastede eller forgiftede.
    Desuden testes der på, hvilke præparater der har den bedste virkning på ubalancerne og dermed den største chance for at ændre fejlsvingningerne i kroppen.
    Desuden fik jeg foretaget en iris analyse.
    Jeg kan selvfølgelig ikke svare på, om hun er den rigtige. Men for mig er det forsøget værd. Hun blev uddannet i 2005.
    Jeg fortalte, at jeg tidligere havde taget gerimax ginseng 50+, men havde læst, at der kan ske ophobninger p.g.a. de fedtopløselige vit. (dem der ikke bliver udskilt). Jeg husker dem ved: KED´A.
    Hun sagde, at dette ikke var korrekt, men at jeg ikke havde godt af Ginseng p.g.a. stofskiftesygdommen (og så kan jeg selvfølgelig ikke huske foklaringen).
    Jeg købte et multi vitamin- og mineral præparat som hedder OMNIMIN.
    M.h.t. kommende tilskud, tror jeg at det bliver noget i dråbeform. Men jeg skal nok holde dig orienteret.
    Ja, det er rigtig træls for dig, at du stadig lider så meget. Et blodtryk på 146/100 er ret meget - specielt det sidste tal, hvor hjertet er i hvile. Men det stresser enormt meget, at have så lang en sygemelding. Man stiller sig selv så mange spørgsmål. Jeg håber der findes en "kur" for dig - så du kan komme mere på toppen igen.
    Jeg har affundet mig med min kommende fyring. Jeg forsøger, at tage en dag af gangen. Men selvfølgelig tænker jeg også indimellem fremad. Hvad skal der så ske med mig?
    Jeg skal til kontrol hos min endokrinolog idag. Så må vi se hvad han siger. Men jeg tror ikke, at han har andre gode forslag.
    Jeg døjer stadig med træthed, kraftesløshed og koncentrationsbesvær - det sidste er specielt hvis jeg rigtig skal koncentrere mig - f.eks. sidste samtale på min arbejdsplads med FOA. Men ellers har jeg det helt klart bedre, i forhold til da jeg blev sygemeldt.
    M.h.t. Lio (1 hel tbl. vejer 100 mkg) - har jeg nedsat den med 5 mkg dgl. Så må jeg prøve mig frem. For som tidligere skrevet, har jeg det bedst når T3 ligger på ca 2 - hvis den ligger ret meget højere, får jeg symptomer på forhøjet stofskifte.
    De kærligste og bedste ønsker for dig
    Anemonen
  • Indstillinger
    hej med jer.

    ikke så meget ang. den der test i taler om, men mere fordi jeg læste i også blevet fyret, hvor længe har i været sygemeldt?? jeg også blevet fyret,da været sygemeldt 1 år her d.1.april og det kun.....pg.a. for lavt stofskifte også derfor ikke til at forstå lægerne siger det er bedre at have for lavt end for højt, for nu har jeg haft begge dele og må sige at min krop/muskler/hukommelse er mere påvirket nu ved for lavt, kunne meget bedre leve med for højt,men hvis noget med at det slider mere på hjertet,så ja og alt jo forskelligt fra person til person.

    jeg glemmer også hele tiden og så kan jeg ligesom slet ikke huske hvad der sket for år tilbage og taber tit tråden,det kan jeg så læse at flere af jer også gør,mon det bliver bedre, nu skulle mit stofskifte være regulret siden dec.08 og ja ikke blevet bedre med at huske ting..øv...
    ups nu tabte jeg så lige tråden igen for det var egntlig ang. det med at arbejde,for nu er spørgsmålet om jeg skal igang med at arbejde igen og bange for at jeg vil få svært ved at klare det, jeg bliver jo træt bare efter en gåtur på 1 time.
    hilsen susanne12
  • Indstillinger
    Hej Susanne.
    Jeg har været sygemeldt fra den 22.12.08. Jeg har derefter været til flere fraværssamtaler - hvor jeg fik at vide, at det nok endte med fyring. Jeg har været til samtale med FOA og min gr. leder den 25.02, hvor min gr. leder ville indstille mig til fyring.
    Jeg fik en total fjernelse af min skjoldbruskkirtel i april 2004. Mit stofskifte har derefter svinget meget. Da jeg blev sygemeldt her i december lå mit TSH på 17,9. Jeg skulle egentligt være velreguleret nu, men jeg skal skrive alt ned, for jeg døjer stadig med koncentrationen. Jeg er stadig utrolig træt og ville slet kunne klare arbejde p.t. Idag har kroppen f.eks. stået helt af.
    Jeg var til kontrol på sygehuset idag. Det var ikke min egen endokrinolog - men en professor og overlæge. Jeg følte slet ikke der var tid til at stille spørgsmål. Jeg fik at vide, at der ikke var nogle forklaringer på, hvorfor nogle stofskiftepatienter ikke blev raske igen, selvom stofskiftetallene lå i niveau. Jeg spurgte, om det ikke kunne tænkes, at kroppen manglede vitaminer og mineraler, når der havde været så mange rutsjeture. Fik blot at vide: Det beskæftiger vi os ikke med.
    Han gav mig en tid til en sidste kontrol, idet de ikke kunne gøre mere for mig på endokrinologisk afd., hvorefter jeg skal overgå til egen læge.
    Ja, der er ikke megen hjælp at hente, selvom vi har det af helv... til.
    Godt vi har hinanden her på nettet.
    Kærlig hilsen Anemonen
  • Indstillinger
    hej igen.

    ja kunne være rart hvis de "kære" læger på hospitalet,selv prøvede at få stofskifte problemer,så de kunne prøve på egen krop hvordan det faktisk er.

    Mit tsh tal lå oppe på mell. 55-88 gennem 7 mdr., også derfor jeg ikke har været på arbejde i 1 år,men da godt nok hurtigt du blev fyret, sgu noget skidt at vi også har det oveni og så ud at søge nyt job,når vores krop er slukket.
    Har du fået tjekket om du mangler d-vitamin? og har de på hospitalet ikke taget flere forskellige blodprøver på dig netop for at se om du mangler andre vitaminer?? ellers fået det taget hos din læge, jeg har godt nok fået tjekket mange forskellige ting,men nok fordi jeg i modsætning til andre med lavt stofskifte tabte mig, tabte faktisk 7 kg. og da jeg i forvejen var tynd,ja så røg jeg langt ned....43 kg. faktisk,men nu efter 11 mdr. har jeg taget 11 kg. på,så det er rart,selvom min mave er meget oppustet og stadig har forstoppelse, har du også det???
    ja godt vi kan skrive til hinanden herinde.
    hilsner fra susanne12
  • Indstillinger
    Kære Susanne samt øvrige.
    Ja, det er ihvertfald ikke noget at sige til, at du har det enormt skidt endnu, det tager jo sin tid at få kroppen "opbygget" igen. 7 mdr. med et TSH ml. 55-88 lyder for mig helt absurd. Hvordan kan lægerne tillade dette?? Dit TSH skulle gerne ned på omkring 1 - 2. Det er ikke bedre, at have for lavt stofskifte end forhøjet, man får det jo utroligt dårligt ved begge dele - det skal søreme være velreguleret.
    Ved du hvad dine stofskiftetal ligger på nu?
    For mig at se, lyder det også til, at det kan tage sin tid inden du er i stand til at søge nyt arbejde.
    Jeg har fået taget test for binyrerne, knogleskanning (får kalk m/D-vit.), kikkertundersøgelse af tarmene, samt selv streget af på min lab. sedler m.h.t. B 12 vit, hvide blodlegemer samt yderligere. De var alle fine.
    Ja, jeg mener også at vore "kære" endokrinologer, selv skulle have haft en stofskiftesygdom, så kunne det være de forstod vores situation.
    Ja, jeg har faktisk altid haft tendens til forstoppelse. Det underlige er nok at da TSH lå på 17,9, havde jeg ikke aff. problemer. Og det går da også bedre efter, efter at jeg er begyndt at gå hjemme. Da jeg arbejdede kunne der sagtens gå 5 dage, hvorefter jeg måtte bruge afførende midler. Nu da stofskiftet egentligt er i niveau, har jeg problemer igen.
    Min vægt har egentligt ligget stabilt meget længe - vejer det samme som dig, men har også tendens til oppustet mave.
    De kærligste hilsener fra Anemonen
  • Indstillinger
    hej igen.

    sidst jeg fik taget tsh tal, lå den på 3, noget det var i dec. jeg fik det svar og så skal jeg først hospital igen slutningen af marts, men var oppe for snart 2 uger siden for følte det var galt igen,men har intet hørt fra afdel., så er nok ok stadig.

    ang. hvorfor jeg gik så længe med det høje tsh-tal,så var det fordi den "kære" noget så "dygtige" ledende overlæge på bispebjerg sagde jeg fik den rette llille bitte dosis og så måtte jeg ikke få taget prøver før 2 mdr. efter og da var tsh så endnu højere end før det og så endelig en anden læge som satte mig op i eltroxin dosis og nu får jeg 150mkg pr. dag og lader til at virke.

    har læst mig til at flere af jer også har den "klump" i halsen,den har jeg også haft meget tydelig, også følt jeg skulle kvæles, det er blevet bedre,men omkring menstrations tid,ja så kommer den igen og der sagde nye læge på bispebj. hospital, at det godt kan være rigtigt,at den nemlig vokser deromkring,men skulle blive bedre,siger han,ligesom siger om alle de andre tilng også,så det må vi håbe.
    hilsner susanne12
  • Indstillinger
    Hej Susanne
    Jeg mærker også den her "klump" i halsen, og kan også opleve det omkring menstrautions/ægløsnings tispunktet, men oplever du også det er som om det er er i hele begge sider af halsen fra kæbebenet og ned af.
    Underlig sygedom.
    Hilsen Helle
  • Indstillinger
    hej. selve min "klump" sidder i midten af halsen,men har haft noget underligt noget ned langs halsen fra kæben og ned,men efter jeg begyndte hos en fysioterp. hvor hun massagede mine muskler der sidder der på halsen og ned,ja så er det blevet bedre,hun sagde musklerne simpelhen var helt spændte,så måske også det kan være det hos dig, hjulpet har det,desværre ved at komme igen da jeg er stoppet hos hende,måske have tid igen.
    Jeg har også tit ondt i kæbe(og tænderne), igen p.ga. muskler er spændte og ja det også kommet efter fået for lavt stofskifte,desværre.
    hilsen susanne12
  • Indstillinger
    Ang. forstoppelse.
    Ja, det har jeg haft i 50 år ca. Jeg klarer det med Masin, flydende. 17 dråber i et glas vand et par gange om ugen, god lind afføring. Prøv det, det er det bedste råd jeg nogensinde har fået.
    Fås hos Matas.
Log in eller Registrér for at kommentere.