Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Jalousi der nærmer sig det sindsyge...

Redigeret 24 juli, 2009, 06:44 i Åndehullet
Jeg ved ikke havd jeg skal gøre mere.. Jeg har det af helvede til hele tiden fordi at der konstant sker episoder oveni mit hoved som aldrig finder sted IRL... Jeg er i et forhold hvor jeg har såret hende, men hun har også såret mig.. Jeg vil virkeligt gerne have det til at fungere.. Men... Jeg... Føler vel bare et eller andet sted kun at det er mig der holder sammen på det.. ALle de gange hun har ville gå fra mig pga. vrede over et eller andet lort, så har jeg sku overbevise hende om hvor godt vores forhold er. Hvis jeg bare havde sagt "okay", så var vi nok ikke sammen mere. Så hvis jeg ikke er den perfekte kæreste, så går hun vel fra mig? Jeg kan ikke snakke med nogen om det da der ikke er nogen der forstår det.. Hverken hende eller mine venner. De tror bare det er almen jalousi... Men det her er ret slemt.. jeg er begyndt at have nogle meget ubehagelige tanker. Tanker om at skade mig selv... det har jeg ikke haft i over tre år. Jeg ved ik hvad jeg skal gøre....

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hey

    Synes ikke rigtig at det lyder til at være et "sundt" forhold i har sammen. Har selv siddet i samme situation med min eks. Det sidste år vi var sammen skændtes vi næsten hver dag. Han var en dum skid overfor mig og når jeg skulle straffe ham, tog jeg bilen og kørte på en mark/skov og satte mig til at snitte i mig selv. (Er cutter) Oftest bemærkede han det ikke og det skubbede mig ud over kanten en dag i et skænderi, hvor jeg i trods tog min hobbykniv og skar et rigtig dybt sår i mit ben...

    Så uden at sige for meget, så tror jeg, at du skal slå igennem, at du ikke finder dig i, at det er altid er dig, der skal holde sammen på jeres forhold... Måske en pause ville gavne jer...hvem ved

    Tower
  • Indstillinger
    Det lyder meget grimt. Men som undertegenede siger lyder det ikke til at i har et særligt godt forhold , og i sidste ende kan det få fatale konsekvenser for dig eller din partner . Uanset hvad så er der ingen der ejer nogen og uanset hvad du tænker så er det ikke dig der kan styre den anden..håber du finder en løsning*S*
  • Indstillinger
    det eneste jeg kan sige er STOP.
    det er jo åbenbart ikke jer der skal være sammen.
    du skal også passe på at du ikke bliver hendes fjernbetjening.
    så at hun bare kan hundse rundt med dig og få dig til at gøre alle mulige ting.
    du skal kunne have en kæreste som acceptere dig og dine meninger.
    så kan det ikke nytte noget, at hvis du siger "okay.." så er i nok ikke sammen mere.. allerede dér, kan du jo høre at den er helt gal.

    er ked af at sige det, men det ville være dumt, stadig at være sammen med hende.
  • Indstillinger
    Hej,

    Er selv lige kommet ud af sådan et forhold for 3 dage siden. Det er MEGA hårdt, men tror altså det er det bedste:(
    I ødelægger hinanden og hvis du går ned på det er det ikke det værd. Du fortjener mere end at få taker om livet ikke er det værd.

    Jalousi kan være ekstremt...trust me i know. Man finder på alt muligt oppe i sit hived ud af ingenting, og man får det fysisk dårligt.

    Hvis du ikke er klar til at være alene og hun også er villig til at kæmpe, så ville jeg søge noget hjælp for jalousien. Men husk der skal altså TO til tango, det er ikke kun der er galt på den. I skal begge være med på at løse det, ellers vil det ikke gå.

    Men det bedste råd jeg kan give dig, er nok at lære at elske dig selv og lære dig selv at kende, uden hende. Ved det lyder hårdt, men det lyder til du virkelig ikke har det godt i det for hold.

    Håber dig alt godt.
Log in eller Registrér for at kommentere.