Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Feber

Redigeret 6 oktober, 2009, 13:59 i Førskole- og små skolebørn
Hej

Håber der er nogen der kan give mig en forklaring eller gode råd.
Min søn har feber og har haft feber ca. hver anden dag i næsten 3 uger. Vi har været ved læge adskillige gange og tilbragte 7 timer på børneafd. i fredags. Vores egen læge mener at han har en infektion pga. forhøjede infektionstal og gav ham primcillin. Børneafd. lægen mener derimod at det er en virus og siger at vi ikke skal give ham primcillin. I går vågnede han med 40.68 i feber (jeg kontaktede derfor børneafd. og de mente ikke det var nødvendigt at se ham) og her til morgen er den 39.96. Jeg er efterhånden ved at være godt desperat. Han har som regel feber i 5 timer op ad dagen og så er det væk. Han "fejler" ellers ikke noget og kan se tv og lege.
Er der nogen der har oplevet noget lign.? Jeg har hårdt brug for noget information, for jeg synes det her er meget underligt. Jeg kan heller ikke lade være med at tænke på, om der er noget lægerne har overset, når han bliver ved med at få feber - og så så høj?!

Hilsen den desperate mor

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Heidi

    Jeg kan godt forstå, at du er desperat, og jeg har desværre ikke noget råd.

    Men jeg kan genkende det, du skriver, fra min egen families influenza-periode. Både min søn, svigerdatter og mit barnebarn har lige været syge med høj feber.

    Min søn var meget forundret over, at den lille pige blev ved med at få høj feber ved aftenstid, selv om hun ellers var ved at være frisk i dagens løb. Og selv om de alle tre nu føler sig raske og er begyndt i henholdsvis arbejde og børnehave igen, vågner de stadigvæk ofte i løbet af natten, drivvåde af sved og må have skiftet sengetøj og nattøj.

    Min søn var også desperat, og det eneste, jeg kunne sige, var, at temperaturen ofte stiger hos små børn ved aftenstid. Men det skete i mange dage! Og hos jer er det da helt ekstremt.

    Det må være svært, når lægerne er uenige. Det er vigtigt at få barnet til at drikke meget. Og hvis drengen ellers er livlig i løbet af dagen, kan det ikke være så alvorligt. Hvis det var mig, ville jeg helt undgå, at drengen kommer ud, selv når han er godt indpakket og sidder i en bil.

    Jeg tror altså, at det er den særlige influenza-type, der huserer for tiden. Men det kan være, at der er andre, der har nogle erfaringer. God bedring og mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Pyha sikke en omgang. Min søn har fortsat feber og efter 1 uges indlæggelse på sygehus og utallige undersøgelser og prøver, skal vi på OUH i morgen. Her skal han undersøges for om han har gigt. Vi havde jo håbet på at det bare var virus eller bakterier, men lægerne kan intet finde udover at hans infektionstal stadigvæk er forhøjede. Håber lægerne på OUH kan hjælpe, så vi kan få en rask dreng igen.
  • Indstillinger
    Lige en lille update. Den feber som min søn har haft on and off i nu 6 uger, har vist sig at været pga. børnegigt. Han har i dag fået diagnosen systemisk gigt og er nu sat i behandling. Jeg kan kun konstatere, at man som mor bare er nødt til at handle på sine egne fornemmelser, for ellers havde egen læge bare fortsat pinicillin behandlingen. Min søn har i de sidste godt 3 uger været igennem utallige undersøgelser, så det er lidt en lettelse at de nu ved hvad han fejler, selvom det ikke er sjovt at han har en kronisk sygdom. Men de har væet inde og undersøge for kræft, så samlignet med det, er vi lettet.
  • Indstillinger
    Det lyder som det var min datter..
    Er glad for i fandt en løsning.

    Håber han har det godt nu..

    Det er hårdt...
Log in eller Registrér for at kommentere.