Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Depression ???

Redigeret 25 september, 2009, 05:34 i Åben debat om depression
jeg er en pige på 19. har et dejligt job og ingen rund til at klage.
jeg tror desværre at jeg er ved at få min 3. deprassion. jeg er meget usikker med virkelig mangel på selvtilid, og virkelig bange for at snakke med nogen om hvordan jeg har det. tror jeg er bange for de ser mig som en svag person eller synes jeg er vildt mærkelig hvis jeg fortalte nogen om det.
holder og har altid holdt mine følelser for mig selv, og spiller altid super glad. men inderst inde vil jeg bare så gerne ha at nogen ved hvordan jeg har det.

hvordan skal jeg nogen sinde komme over en depression hvis jeg ikk engang tør at gå til lægen ?? :(

Kommentarer

  • Indstillinger
    det må du nok sige hvordan kommer du ud af din depri hvis du ikke tør gå til læge
    hvad forestiller du dig at der vil ske hos lægen----
    har du ikke været til læge de andre gange du har været depri----

    syntes du ikke det er lidt dumt --du vil helt sikkert få hjælp og få det meget bedre
    du vil sikkert få taget nogle blodprøver -og medicin ---det vigtiste er at du fortæller han helt som du føler det i din krop---jo før du får hjælp jo før får du det bedre ---for det tager lidt tid før medicin virker
  • Indstillinger
    nej har faktisk aldrig snakket med nogen om hvordan jeg har det. har det lidt sådan at jeg ikk tror på at tale om det hjælper men kunne nu godt være jeg skulle prøve gå til lægen.

    men mange tak for svaret .
  • Indstillinger
    Det er meget almindeligt, at man har svært ved at komme til lægen, når man er deprimeret. Depressionen gør, at man er tynget af skyldfølelse og dårligt selvværd, og det gør det svært at komme til lægen, fordi man ofte er meget flov over det, og synes det er ens egen skyld. Men det er ikke din egen skyld og du er ikke spor dum, at du har det sådan!!

    Men når det så er sagt, så er det meget vigtigt at komme til lægen, så det kan blive konstateret, om du har en depression, og om du skal behandles. Det er meget vigtigt at få behandling for sin depression. Måske du kan sende din læge en mail/brev eller ringe først og fortælle sekretæren hvad det drejer sig om, så din læge på forhånd er orienteret om, hvad konsultationen skal handle om. Det gør det måske lettere for dig.
    Husk på at lægen er vant til at snakke med forskellige mennesker med forskellige diagnoser, og det er ikke flovt at have en depression! Depression er en sygdom som alt andet!

    Håber, du vil gå til lægen, for der er helt sikkert hjælp at hente!
  • Indstillinger
    Hej alle.
    Under et møde jeg afholdte i går, fik jeg pludselig en anfald af en art.
    Symptomerne var svimmelhed, koncentrations besvær, kortvarig hukkomelses tab, piven i hoved, fygt for at jeg skulle dø eller få hjerneskade og medfølgende angst følelse.
    Jeg blev hurtigt indlagt på sygehus. Fik det så bedre 1-2 timer efter. Men følte mig overdrevet træt bagefter.
    Tog en sove pille og sov i 11 timer i nat. Jeg føler mig stadig lidt svimmel og træt idag. Jeg har også en lille smulle lokal hoved pine.
    Jeg for også en angst fornemmelse ind i mellem. Har ikke lyst til noget og ingen energi. Lægen siger det er Depressions start. Jeg har ellers i de sidste 3-4 år følt mig nedtrykt, søvn problemer og kronisk træthed men ligefrem at få sådan en anfald havde jeg ikke regnet med.
    Er der nogen der kender til det???

    Please jeg har brug for jeres svar og idéer.

    /A
  • Indstillinger
    Til Maria1990
    Håber du har kontaktet din praktiserende læge. Kan godt huske hvordan det var første gang jeg skulle sidde foran lægen og fortælle at jeg havde det meget dårligt og var nedtrykt hele tiden. Jeg havde valgt at skrive tingene ned på papir, så jeg følte mig sikker på at det jeg mente var vigtigt blev sagt og forstået. Det var svært at få det gjort, men jeg vidste at jeg kunne ikke andet, hvis jeg ville hjælpe mig selv. Man kan ikke gå rundt med destruktive tanker om sig selv og ignorere det. Det sætter sig som vaner og bliver til forhindringer og isolation. Jeg fik hjælp og kom i gruppeterapi. Jeg kan fortælle dig at jeg aldrig har kigget på andre og syntes de var svage eller dumme. Det hele ligger i ens eget hoved og meget af det man tror, eksisterer kun i ens egen fantasi og har intet med hvad andre rent faktisk tror om een. Jeg har arbejdet med den kognitive terapi form, måske den også er lige noget for dig.
    hilsen ayasis1967
  • Indstillinger
    Hej Maria.
    Du er ikke den eneste der har det som du har det. Jeg ved ikke om jeg har en depression, eller om jeg er meget ked af det. Jeg er 19 år som dig, og går i skole. Jeg mangler ikke noget, men alligevel jo. Men jeg ved ikke hvad.
    Jeg har tarm- og maveproblemer, og jeg er helt sikker på at det er fordi jeg har det så dårligt. Jeg har utroligt dårligt selvværd og selvtillig selvom jeg ikke burde have det. Og så er jeg begyndt at tale dårligere. Jeg tror godt at folk kan mærke på mig at jeg har dårlig selvværd, for når jeg snakker, bøvler jeg og falder tit over ordene. Jeg bliver også meget meget meget nemt rød i hovedet. Det sker bare at der er en der spørger hvad jeg fik til aftensmad. Jeg græder også over ingenting. Når folk spørger om noget normalt, kan jeg blive utroligt nemt bevæget og få tårer i øjnene.
    Men ud over det.. Så tør jeg heller ikke gå til lægen. Jeg vil ikke gøre nogen opmærksomme om det, for jeg kan ikke lide at få opmærksomhed af andre end min kæreste. Jeg vil heller ikke fortælle det til min kæreste. Vi har virkelig det bedste forhold, og har været sammen i nogen år. Vi kan snakke om ALT, men ikke det her. Jeg er sikker på han ikke ville kunne forstå det.

    Jeg ved ikke om dette siger dig noget.
Log in eller Registrér for at kommentere.