Hjem Sind og psyke Åben debat om depression

Bivirkninger ved udtrapning og stop med cipramil

Redigeret 6 august, 2014, 06:28 i Åben debat om depression
Hej
Er der nogen i dette forum der har erfarringer med bivirkninger ved stop af cipramil. Jeg har nemlig haft svært ved at finde svar på dette andre steder.

Jeg har været trappet ned fra 20 til 10 mg i en mdr. og fik af min læge besked på at jeg herefter skulle stoppe med pillerne.

Vil lige sige at jeg indtil nu var glad og tilfreds, har haft det super i 2 år og intet mærket til min angst, som jeg fik pillerne for.

Men efter stop er jeg blevet voldsomt svimmel, ja helt ubehageligt. Hvilket næsten kan give mig lysten til at starte igen. Har været holdt siden tirsdag (idag er det lørdag).

Vil gerne hører fra nogen med ligenende oplevelser eller kendskab hertil. Evt andre bivirkninger jeg vil kunne møde.

På forhånd tak.
Hilsen Smilla79

Kommentarer

  • Hej Smilla

    Ja, det er meget almindeligt med disse såkaldte ophørssymptomer. Det er bedst at trappe meget langsomt og forsigtigt ud. Du kan f.eks. læse om det her:

    http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/ ... ptomer.htm

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Tak for linket, det var rigtig fint. Kunne bare godt tænke mig at høre om alm erfarringer med hvor længe jeg kan forvente dette svimmelhed. Nogen erfarringer???
  • Kære smila ;)

    Jeg er også lige stoppet med medicinen og har præcis de samme symptomer, min læge har sagt det er helt normalt. Men føj hvor er det ubehageligt. Er svimmel og øget syn og høre sans. Vildt ubehageligt. Så du skal lige vide du ik er alene. Håber symptomerne snart går væk lægen sagde der nok ville gå 5 uger. Kan anbefale dig at svømme og ellers få dig en masse ro. Og undgå stress og storby de næste par uger. Det hjælper mig og har været nød til at sygemelde mig i et par uger fra arbejdet.

    Husk du er vigtigst lige i dette øjeblik, og du har lov til at få den ro du behøver.
    Desværre er der ik nogen der tager skylden hvis du får det skidt igen.
    Pas på dig selv.
    Tanker fra en som er i samme sitation ;)
  • hvorfor ville du trappes ud af pillerne ---når du havde det godt med dem

    ja det er en grim omgang at blive trappet ud af medicinen ---nu håber jeg ikke du får tilbage fald ----

    jeg er trappet fra 40 til 2o mg ----og har også haft samme omgang som dig ---
    men tør ikkr trappe helt ud ---for jeg syntes jeg mærker lidt tilbage fald ---

    men vil meget gerne helt ud af den medicin ---fordi jeg bilder mig ind --at det er medicinen --der giver mig den træthed jeg har
  • Jeg har ikke haft andet end bivirkninger fra første dag jeg begyndte at tage cipralex. Derfor begyndte jeg efter 2 måneder at trappe ud. Det gjorde jeg over andre knap 2 måneder.

    Det blev symptomerne kun værre af og her 10 uger efter jeg stoppede helt lider jeg fortsat at svimmelhed, kvalme, summen i fingerne, træthed i muskler og led, hjertebanken, øget overfølsomhed overfor lys og lyd, underlig usikkerhed på hænderne samt angstanfald.

    Lægen nægter at forholde sig til dette.

    Jeg vil gerne høre fra andre med langtidssymptomer - jeg har en fornemmelse af at dette ikke tages alvorligt. Det hænger måske sammen med at både medicinalindustri og læger har en interesse i at forsvare antidepressiver. Det giver selvsagt penge til industrien, og for lægerne en det nem måde at "behandle" deres patienter på.
  • Redigeret 29 oktober, 2023, 07:04

    Naturlige Antidepressiva - https://restilen.dk Jeg modtog min bestilling til tiden og pillerne virker rigtig godt.

Log in eller Registrér for at kommentere.