Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

"Hudorm" under det ene øje

Hej!
Jeg har nærmest en slags hudorm under øjet, der er 2 hvide prikker, men de kan ikke umiddelbart klemmes ud. De har været der i ca. 3-4 mnd. og begynder virkelig at irritere mig, nogle der kender til dette, og om man evt. kunne "tørre" dem væk eller lign.
Synes i det er for meget at gå til læge med, og tror i det er noget der nemt kan ordnes? Altså den er jo ikke kæmpestor, men irriterer mig.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det har jeg også haft. Bare ikke lige under øjet men lidt ved siden af. Det var ikke en bums men heller ikke hudorm som sådan, det var hvidt, ligesom du beskriver det.
    Du har ret i, at de ikke bare kan klemmes ud.

    Jeg fik et gavekort til 2 timers massage og hudpleje på en klinik, da jeg på et tidspunkt led meget af urent hud.
    Damen som jeg var hos fik renset mit ansigt og fik de små hvide "orme" ud ved at prikke et hul i dem med noget meget spidst for derefter at kunne klemme dem ud. Det gjorde lidt ondt.
    Hun fortalte mig, at nogle mennesker har de der små bumser og de kan faktisk blive større og større hvis ikke man få dem ud.

    Nu ved jeg ikke om det er noget du har haft længe. Men prøv at tage ned til nogen som kan vejlede dig i, hvad du selv kan gøre. Ellers koster sådan en ansigtsbehandling ikke så meget, men den kan være guld værd.
  • Indstillinger
    Jeg har haft samme problem. Lillebitte hvid prik på kanten af øjenhulen. Det bliver ømt som et bygkorn (har jeg hørt - har aldrig haf et), og irriterer på sigt øjet. På et tidspunkt irriterede det mit syn så meget at jeg tog affære.. Luk nu ikke ned. Det virkede.

    Jeg tog en lille saks, og brændte den hurtigt af for bakterier med en lighter.

    Jeg åbnede saksen ca ½ cm, og pressede ned på hver side af "den hvide prik". Herefter kom der en hvid væske ud, og en dag senere var ømhed og syns-irritation helt væk.. Ingen hudlægeregning til mig.

    Jeg aner dog ikke hvad det er..
  • Indstillinger
    Det er talg knopper, de kan fjernes ved at stikke hul i dem.
Log in eller Registrér for at kommentere.