Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Utæt :(

Redigeret 27 februar, 2009, 16:32 i Kvindelige sexproblemer
Jeg er en pige på 19 år der efterhånden er dybt ulykkelig over, at jeg nogle gange ikke kan ligge tør om natten og generelt har svært ved at holde lige så "godt" på vandet som andre.
Jeg har søgt alle mulige former for behandling, men mine læger har altid bare sagt at jeg skal vente til jeg vokser fra det - hurra, 19 år og jeg føler mig stadig som et stort barn :( skammer mig meget over det. Bliver mere og mere bange for at jeg aldrig vokser fra det :(

Min "lidelse" er et problem i sig selv, men det er også et problem under sex. Hvis ikke jeg sørger for at tisse lige inden samleje, kan jeg få svært ved at holde på vandet, hvis penis rammer ind mod min blære (det som ellers skulle være det berømte g-punkt). Det er jo dybt pinligt, har ikke lyst til at tisse på min kæreste :( er så flov over det og er efterhånden begyndt at være lidt bange for at gå i seng med min kæreste, af frygt for at det skal ske. Det gør også at jeg ikke kan nyde sex så meget som jeg gerne ville.

Er der nogen der kender til det, eller har råd? Er åben over for alt, eftersom intet nogensinde har hjulpet mig.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg vil foreslå dig at kontakte inkontinensforeningen - det kunne være man der har noget konstruktivt.

    Selv om man mest hører om inkontinest hos den lidt ældre del af befolkningen, så tror jeg ikke, du er helt alene om problemet.
  • Indstillinger
    Jeg kender godt til inkontinensforeningen, men når jeg har foreslået mine læger om jeg skulle gå ad den vej, har de sagt, at det var for drastisk. Jeg HAR nemlig ikke inkontinens, åbenbart kun noget der ligner. Er hverken inkontinent eller "normal". Derfor har jeg på grund af mine læger aldrig kontaktet dem. Men ser snart ingen anden udvej, så måske prøver jeg det..
  • Indstillinger
    Hej Fix123

    Du skal ikke finde dig i at din læge afviser dig.

    Du kan selv tage kontakt til inkontinensforeningen og høre om de har et råd.
    http://www.kontinens.dk/

    Det andet du kan gøre er at blive henvist til en fysioterapeut det har erfaring med inkontinens problemer ( oftest på sygehus)
    Eller henvisning til urolog.
    For selvfølgelig har du skal du have den hjælp du har brug for, inden det bliver et psykisk problem for dig.
    Hvis din læge stadig ikke vil gøre noget skal du skifte læge.
    Det eneste du ikke må gøre er at skamme dig og føle dig flov.


    Pas rigtig godt på dig selv
    Mange hilsner
    Rita
Log in eller Registrér for at kommentere.