Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Har ikke sovet igennem over ½år...

Hej...
Jeg har en søn på 5år... Min søn har været meget i aflastning sidste år...pga jeg går med meget dårlig ryg...I september fik jeg ham helt hjem igen...dejligt!..men men men problemet er at han kommer ind hver nat og ligger sig ved siden af mig...Er oså okay..men han ligger sååå uroligt og skærer tænder og vil puttes flere gange om natten osv osv...!
Så jeg får ikke en god sammenhængende søvn...hvilket min krop reagere på nu..bla. mavesår...føler aldrig jeg slapper heeelt af .... sover let m.v. Jeg har bla prøvet at ligge en sækkestol imellem os...virker ikke..han flytter den når jeg sover,har købt en madras så han kan sov ved mig men på gulvet...nægter han....har prøvet at gå ind med ham i sin egen seng (måtte jeg 7-14gange på en nat)...det gik kun 2 nætter så fik jeg så mange smerter i min ryg pga jeg skulle op og ned af sengen så mange gange.

Hvad pokker gør jeg?
mvh Benjanne70

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg ved ikke, om jeg kan hjælpe dig, men vil da prøve.

    Det er rigtigt hårdt for en lille dreng at have været i aflastning, han er givet meget utryg, og han skal have lov til at blive tryg i sit eget tempo – det kan ikke forceres.

    For det første: Det der med at skære tænder. Jeg synes, du skulle få ham til tandlægen, for det er ikke så godt for hans tænder.

    Børn har brug for faste rammmer, det er også det, der gør dem trygge. Han skal ikke være medbestemmende om, han må ligge oppe i din seng, men han skal bestemt have lov til at være sammen med dig om natten, så derfor er den madras på gulvet ved siden af dig en god ide – eller er der pladsmulighed for, at han ganske enkelt kan have sin seng stående ved siden af din? Han skal ligge enten i den seng eller på madrassen på gulvet. Han skal være helt sikker på, at du er der hele tiden, at du gerne vil ligge og holde ham i hånden og give ham nærhed, når han har brug for det.

    Det skal ikke være et diskussionsemne – det er sådan det er, han er alt, alt for lille til at diskutere med. Du kan fortælle ham, at han skal ligge der, fordi både du og han har brug for en god søvn.
    Måske du får brug for nogle værktøjer til at takle det, så han ikke føler sig afvist, og jeg vil da foreslå dig at kontakte sundhedsplejersken, der måske kan hjælpe. Drengen vil i den alder overhovedet ikke kunne forstå, at det handler om din ryg.

    Jeg fornemmer, du er alene med ham? Og at du har en dobbeltseng – kan der være mulighed for at enten dele denne seng, så der kun er plads til dig, og muligvis i en periode, kun at have en enkeltseng – eller du kan måske låne en en hos familie/venner. Ja, jeg ved, der kan være problem med madras til din ryg osv – så det her er kun løse forslag. Det vil være nemmere for ham at forstå, hvis han helt konkret kan se, at der ikke er plads.
  • Indstillinger
    Hej :0)
    Ja det er dobbeltseng specielt købt til min ryg...jeg tror jeg lige vil tænke et par dage og så enten få den madras i brug eller få hans seng ind hos mig... tusind tak for dine løsninger :0)
Log in eller Registrér for at kommentere.