Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Tør hud og svien på penisglans

Jeg har i omkring halvanden måned oplevet vedvarende tør hud på penisglans og det øverste af penisskaft (under forhuden). Nogle gange er der bittesmå røde plamager på glans. Min glans er konstant irriteret og det svier, når jeg rør ved den. Det virker som om, huden på glans er ekstrem indtørret. Jeg ved ikke, hvad der er galt. Er der nogen, der har oplevet lignende symptomer?

Nogen der kan hjælpe mig?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej.

    Jeg har et par måneder haft præcis samme symptomer.
    Jeg formoder, at det er en svampeinfektion, og jeg har da også haft held med at lindre symptomerne på glans med Canesten-salve (fås i håndkøb på apoteket), men om det er i kraft af dens svampedræbende egenskab eller om det er fordi det er en rimeligt fedtet creme ved jeg ikke rigtigt. Jeg bliver dog stadigvæk let rød og øm - Der skal ikke så meget til før plamagerne kommer igen og forhuden danner små sviende revner.

    Jeg overvejer nu at gå til lægen med det for at få sikkerhed for hvad det er, og få det behandlet.
  • Indstillinger
    Hejsa.
    Har nøjagtig samme problem i øjeblikket!
    Nogle som ved hvad dette skyldes? er det svamp?

    VH Olsen
  • Indstillinger
    Hej igen.

    Jeg var forbi lægen, men var på det tidspunkt stort set symptom-fri.
    Lægen mente dog ud fra min beskrivelse, at det med stor sandsynlighed var en svampeinfektion - Jeg tager sædvanligvis et bad om morgenen, er til træning om eftermiddagen, hvor jeg sidder 1-2 timer i et par svedige spinningbukser for så at slutte af med endnu et bad. Så der er dejligt varmt og fugtigt miljø, hvor svampen kan boltre sig.
    Som jeg skrev tidligere har jeg i nogle uger brugt svampedræbende canesten-creme fra apoteket. Jeg vaskede mig 3 gange om dagen med en mild sæbe med tea-tree oil (også svampedræbende egenskaber) hvorefter jeg smurte glans og forhud ind i canesten. Efter 3-4 uger var symptomerne forsvundet og er indtil videre ikke kommet igen. Jeg smører stadigvæk glans og forhud med Natusan Baby salve for at være sikker på, at den ikke udtørrer. Samtidig sørger jeg for at blive helt tør efter at have været i bad. Evt. ved brug af hårtørrer ved svag varme.
    Som sagt så har det hjulpet på mig, og jeg er tilbage til 'normal'. Jeg håber i også bliver af med jeres irritation.
  • Indstillinger
    jeg har nogenlunde samme symptomer foruden svien ..
    røde plamager, indtørret og små revner.
    kunne det værer det samme?
Log in eller Registrér for at kommentere.