Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Mangler du også kun at tabe 10 kilo?

Hej!

Jeg søger mænd/kvinder som - ligesom jeg - liiiige skal tabe 10 kilo. Jeg har oprettet en lukket gruppe på Yahoo, hvor vi kan støtte, opmuntre og hjælpe hinanden på vej med at tabe de fordømte kilo. Har du lyst til at være med?

Jeg forestiller mig en 10-20 personer (så det er til at "overskue" hinanden) som så skriver sammen på godt og ondt og selvfølgelig hjælper hinanden på vej når målet er nået. Familien/venner er måske trætte af at høre på os og vi trænger egentligt til vores eget "sted" hvor det er tilladt kun at snakke om vægt, vægt og atter vægt.

Jeg har selv været i fuld gang med at tabe de samme 5-7 kilo igen og igen i cirka 7 år. Her det sidste halve års tid er det dog desværre blevet til 10 kilo og jeg vil så gerne i gang igen, men mangler lige det sidste spark - og tænkte at det kunne denne gruppe gøre!

Håber at høre fra dig! Sammen er jeg sikker på at vi kan gøre det!

Knus Slankeli2

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ja, men det lyder da som en god ide, selv om jeg måske er en smule atypisk, for jeg har simpelt hen ikke haft antydningen af vægtproblemer. Jeg har vejet nøjagtigt det samme fra jeg var 17 år til jeg fyldte 40 – lige bortset fra børnefødsler, hvor jeg i øvrigt tabte mig helt gevaldigt efterfølgende, men uden at gøre noget som helst ekstra, så tog jeg stille og roligt på der efter, og vægten stoppede automatisk, da jeg havde taget på til min normalvægt.
    Men -men efter jeg er blevet 40 er jeg lige så stille listet opad på vægten. Og nu, hvor jeg er 53 har jeg en overvægt på 10-15 kg. De sidste måneder har jeg så følt, at det var begyndt at genere mig, så nu – her forleden er der taget en beslutning.
    Jeg har før hørt at det der med at tage på fra 40-års alderen vist er en hel almindelig ting, og jeg ved da også lidt om, hvad problemet hos mig er: Min mand og jeg ”hygger” for meget med kage og guf; samtidig har jeg en ledsygdom, der gør, at jeg ganske enkelt ikke har fået bevæget mig nok.

    Men – nu er det nok! Først var jeg heldig; i en genbrugsbutik fandt jeg et par hæfter med madopskrifter fra Vægtvogterne og Vægtkonsulenterne til i alt 10 kr. Dem har jeg så kigget i, men har i første omgang besluttet, at jeg nok ikke magter at gå helt slavisk til værks med at veje hver enkelt ting.

    Jeg har nu indført et gymnastikprogram, som jeg laver helt for mig selv hver eneste dag – det gælder om at få pulsen godt i vejret. Så har jeg ellers været ude og købe madvarer ind, så jeg hver dag laver en kæmpe skål med frugt/grønt; det er revet rødkål med hakkede æbler med citronsaft, så de ikke bliver mørke, og appelsiner f.eks. eller revet rødbede, revet gulerod, ja, alt hvad man nu godt kan lide, en dressing af en anelse youghurt naturel eller A38 giver et godt pift. Sådan en kæmpeskål på 7-800 g laves hver dag, så når jeg lige trænger til lidt, så bliver det lige sådan en portion og så selvfølgelig tilbehør til maden. Så spiser jeg noget rugbrød eller et stykke knækbrød, lidt æg, rejer, et magert stykke kødpålæg, og følger så vidt muligt opskrifterne fra mine hæfter.

    Slik og kager bliver ikke stillet frem, men en enkelt lille bitte sød ting til aftenteen er der dog stadig. Før blev hele skålen sat frem, nu er det kun en enkelt småkage, eller et lille stykke chokolade. Det må jeg så lige finde ud af om også skal væk.

    På tre dage har jeg nu tabt det første kilo.

    Jeg er på den anden side helt overbevist om, at det her ikke er en ”kur” på så og så lang tid, hvor efter jeg så bare kan tage slikskålen og kagerne frem igen – det er fra nu af og altid, men det er vel heller ikke nogen dum ide.

    Mit gæt – og det ved jeg jo så ikke om er rigtigt – er, at hvis man virkelig spiser sundt og rigtigt, dyrker motion i hverdagen, så kan man også godt tillade sig at ”holde søndag” en gang i mellem.

    Jeg er lige som dig spændt på nogle gode bud og måske nogle gode opskrifter.
  • Indstillinger
    Jeg tror helt sikkert vi kan få glæde af hinanden :-)

    Du logger ind til Yahoo Groups på følgende link:
    http://groups.yahoo.com/group/vaegttaberne/join

    Jeg har kaldt vores lille gruppe "Vægttaberne" :-)
    Håber vi kan tromme lidt flere sammen?

    Knus Slankeli
  • Indstillinger
    Nå, nu har jeg prøvet at blive oprettet på yahoo. Jeg har svaret på alt, hvad man gerne ville have, og jeg har fået at vide, at det så var ok, men, men, men når jeg så vil ind, så aner man ikke hvem jeg er, og jeg kan begynde forfra.

    Det synes jeg så ikke lige er så sjovt. På et tidspunkt kommer der nok en, der har forstand på den sags på besøg, og så kan det være, jeg kan få lidt hjælp, så for nærværende kan jeg ikke være med i den gruppe.

    Bortset fra det, så synes jeg da et eller andet sted at man da bare kan sludre om tingene her på ND - så kan andre måske få glæde af eventuelle guldkorn.
  • Indstillinger
    Hurra!!

    Siden sidste indlæg i denne tråd - har jeg tabt 7,2 kilo!!

    Jeg har IKKE taget nogen former for slankepiller eller pulvere, men der i mod indført kostomlægning og indført et fast - i øvrigt stilfærdigt af hensyn til min ledsygdom - motionsprogam.

    Så jeg kan altså bekræfte, at som jeg gang på gang har påstået, kostomlægning og motion virker.

    Jo, der bliver snittet og skåret en del - der var visse rutiner, der skulle ændres, men så var det altså heller ikke værre.

    Jeg laver nu mad hver anden dag til to dage, dvs. at hver anden dag skal det bare varmes, så jeg vil påstå, at noget sådant burde kunne lade sig gøre i en hver familie.

    Min mand, der bestemt ikke har brug for at tabe sig - han kan vel nærmest kaldes undervægtig, hvilket der en en grund til, som jeg ikke behøver at komme ind på her; Ja, han får så smørklat, mayonnaise osv til sin mad, men ellers spiser han det samme som mig med stor fornøjelse og glæde, for det er godt nok noget lækker mad.

    Jeg følger opskrifter fra Vægtvogterne/vægtkonsulenter, men da mit vægtproblem jo er af begrænset karakter har jeg ikke indført at veje alt, hvad jeg spiser, jeg taber mig jo ganske pænt alligevel det der gennemsnitlige ½ kilo om ugen, som siges at være det bedste og det sundeste vægttab.

    Ind i mellem napper jeg et stykke chokolade - 70% mørk, som netop fordi, det er så koncentreret mætter trangen meget hurtigt.

    Ved fester "underholder" jeg ikke med at jeg er ved at tabe mig, jeg går bare stille og roligt uden om for meget sovs, flødeskum osv., men selvfølgelig smager jeg på det.

    Om ca. tre måneder regner jeg med at mit bmi er på 24, men har dog ikke tænkt mig så at gå tilbage til "gamle" vaner, for jeg kan tydeligt mærke, at jeg faktisk har fået det meget bedre med min meget sundere livsstil.

    Da jeg som nævnt, ikke har haft vægtproblemer indtil jeg fyldte 40 år, har jeg aldrig tænkt nærmere over min kost, men det er nu nok meget fornuftigt at gøre under alle omstændigheder.
  • Indstillinger
    hej jeg har nu meldt mig til inde på yahoo men jeg kunne ikke se nogen steder hvor der var skrevet noget håber du måske kan hjælpe til hvordan det virker... jeg skal godt nok tabe mig mere end 10 kg men det er da rart med noget støtte til de første 10, for så er der kun 20 kg tilbage :o)
Log in eller Registrér for at kommentere.