Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Finanskrisen osv...

Hej herinde.
Finanskrisen har sikkert ramt andre end os to ældre pensionister, som tilhører den gruppe, der hvis ikke bliver tilgodeset med extra pende ved skatteomlægning og hvad der ellers tales om fra regeringens side. Efter modtagelse af en extraregning på forbrug på over 3000 kr, må vi erkende at vi skal og må flytte. Nu tyder det også på, at der (måske) skal sættes en stopper for brændeovne i byerne og indføres det, bliver det endnu dyrere at bo her. Det er os en umulighed at spare mere på el, vand og varme, så selv om huspriserne ralser ned de fleste steder, vil køb af et mindre hus i en anden del af landet være tilsvarende billigt. Vil konkret spørge om, hvor vi kan se private annoncere deres huse til salg, altså hvor der ikke er involveret ejendomsmæglere. Ønsker henvisning til link for privat salg af huse, hvis det er muligt? Geografisk har vi tænkt på sønderjylland, med en tro om, at huspriserne ikke er så dyre der. I området hvor vi bor, som ellers har rigtig mange arbejdspladser, fyres folk som aldrig før, men det er vel et landsdækkende problem. Nu er vi ikke afhængige af at skulle bo i et område med mange arbejdspladser, som pensionister og tænker det kan være os en fordel. Måske kan emnet om finanskrisen også have andres interesse og hvordan den berører familier eller den enkelte? Jeg passer børn hver dag i denne tid fra kl 15 til kl 1.00 og må indrømme at det er jeg blevet for gammel til. En uges tid har jeg tilbage og det ser jeg frem til ;-)
M.v.h. Chindi

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ja, jeg har faktisk på et tidspunkt set annoncer både i GulogGratis og Den Blå Avis, som I jo kan finde her på nettet.

    Et andet forslag kunne jo være at sætte en lille annonce i en lokalavis for det område, I gerne vil bo i, eller en i ovennævnte medie.

    Har netop været en tur i Skærbæk, Sønderjylland, og jeg skal da lige love for, at man kan få noget for pengene der, og vi kiggede bare i et ejendomsmægler vindue, så det har I helt ret i.
  • Indstillinger
    Pas på med den blå avis, der er virkelig mange fupmagere inden for boliger til leje og til salg.

    Selv har jeg for sjov og for at opfylde mine drømme om et hus, ofte søgt på nettet, har fundet mange rigtig billige huse her. Bare for dyre for mig.

    Jylland, Lolland Falster og Langeland er såvidt jeg kan se billigst.

    Held og lykke.
  • Indstillinger
    Ja, bare lige for god ordens skyld: Det kan godt være, man vil spare en ejendomsmægler, men man skal aldrig, aldrig nogen sinde spare advokaten.

    Det er bestemt roulette med de høje indsatser at sidde med en vildt fremmed ved spisebordet og lave mundtlige aftaler. Alt skal aftales skriftligt, og helst med en advokat til hjælp.

    Og et eller andet sted ville jeg nok også ofre en uvildig gennemgang af huset. Vi har netop haft besøg af en sådan til at vurdere vores tag, og det kostede kr. 2.500,-

    Ved boligkøb bør man altid sikre sig professionel vejledning, ejendomsmægleren kan godt undværes, men ikke resten.
Log in eller Registrér for at kommentere.