Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hormonspiral (Mirena)

Redigeret 27 januar, 2010, 08:17 i Prævention
Hej!

Jeg har for to uger siden fået lagt en hormonspiral op.
Først skal det siges, at jeg er 23 år, og har ikke fået nogen børn, men da jeg ikke kan tåle p-piller, så mente min læge, at det her var en rigtig god løsning, og jeg syntes da også den første uge, at det var perfekt!
Men her efter over en uge, hvor jeg gradvist er begyndt at bløde mere og mere, så er jeg ikke længere sikker! For det første bløder jeg så mere og mere, men det er ikke friskt blod, og det gør også mere og mere ondt! Min læge havde fortalt, at jeg kunne risikere at få lidt pletblødninger efter oplægningen, men vil bestemt ikke kalde det her for pletblødninger! Det minder mest om menstraution i mængden, hvor jeg ville mene at pletblødninger bare er "et par dryp".

Jeg vil derfor gerne høre fra nogen, der har erfaringer med denne hormonspiral - hvor længe kan man risikere blødningerne fortsætter?
Håber på svar! :-)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej

    Jeg har to gange fået lagt en op. Den 25.11.2009, som gled ud lige efter nytår. Jeg blødte meget voldsomt og havde pletblødning helt op til at den gled ud.

    Nu har jeg så fået lagt en ny op den 13. januar. Her holdt pletblødningen næsten op, men nu bløder jeg igen og det er ikke rigtig blod, men sådan noget brunligt/rødligt. Jeg har forsøgt at mærke efter den og jeg kan mærke trådene lige to centimeter inde, så den er sikkert også på vej ud. Det er rimelig belastende. Men pletblødning er der vist nærtsen altid nogle uger eller måneder efter den er sat op.

    Hilsen Rikke
Log in eller Registrér for at kommentere.