Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Smerter i lænd

Redigeret 23 februar, 2009, 15:37 i Rygsmerter
Hej!

Jeg har i en længere periode (3-4 år) haft smerter i mit lænd. Det er dog meget afhængigt af hvad jeg laver. Når jeg står op i lang tid, går rundt, løber eller ligger ned føles det som om min ryg er enormt udstrakt og jeg må ofte bøje ryggen for modvirke smerten. Modsat hvis jeg sidder ned i lang tid føles det som om min ryg er bøjet, og hvis jeg strækker ryggen ud siger det knak i lændet.

Når jeg vågner hver morgen må jeg også bøje ryggen da jeg jo har lagt ned i mange timer. I det jeg bøjer ryggen føles det som om at ting kommer på plads og at ryggen ikke længere er så anspændt.

Jeg har en kollega der har det samme problem.

Hvad kan problemet være? Jeg har ikke været til læge omkring problemet, men har forsøgt at træne rygmusklerne, men det blev nærmest blot værre, da rygmusklerne blev stærkere og nærmest strakte min ryg ud hele tiden. Modsat prøvede jeg så at træne maven for at få en modvirkende effekt, men uden held. Så, hvad kan problemet være?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvis jeg skal være helt ærlig, så synes jeg du skal se at få en tid hos lægen, og husk at fortælle hvor længe det har stået på.
    Hvis du fortsætter med at prøve dig frem, så kan du risikere at gøre en evt. rygskade endnu værre.
    Måske er det "bare" noget med musklerne som kan trænes væk, men det kan jo også være en reel ryglidelse, hvor der skal tages nogle hensyn.
    Så se at komme af sted til lægen.

    Jeg selv har en fremadglidning af en lændehvirvel (arcolyse med spondylolistese), og hvis jeg fulgte de "gode råd" som nogle mennesker kommer med, så ville jeg hurtigt få det meget værre.
Log in eller Registrér for at kommentere.