Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Smerter i balle/lår

Jeg er ny herinde, så jeg ved ikke om jeg poster det rigtige sted.
Jeg har for 3 uger siden hjulpet min mor med at flytte.

Herefter har jeg fået smerter nederst på ballen.
Smerten kommer kun når jeg sætter mig ned eller rejser mig. Når jeg sidder ned eller står op/går osv, er der ingen problemer.

Efter smerten er der, så begynder min fod at sove.
Har i nogen ide om hvad det kan være? Fibersprængning? Forstrukket muskel?

Kommentarer

• Du har med stor sandsynlighed lavet nogle "skævbelastninger", og kan som sådan godt have forstrukket en muskel.

Du skal først og fremmest arbejde på ikke at gøre det værre ved f.eks. at begynde at "halte" eller noget. Det er vigtigt, du bevidst arbejder med at bevæge dig "normalt", også selv om det gør lidt ondt.
    Og så skal du lave nogle gode udspændinger. Husk at selv om det kun gør ondt i den ene side, så skal du lave udspændingerne i begge sider.

Du skulle gerne føle en lettelse ret hurtigt, hvis ikke må du lige spørge din læge.
    Husk - det her er et debatform - jeg, og evt. andre, der kommer med bud, er altså ikke nødvendigvis fagfolk. Det er lægfolk, der debatterer og måske kan komme med gode råd og ideer til hinanden.
  • Jeg får meget ond på mit højre lår, bare hvis jeg går 100 meter, når jeg er hjem er det ingen smerter,jeg skal til min læge men det kan jeg ikke før den 21 07 10 jeg har prøvet IBUMETIN 600mg, og orifarm 200mg, men uden hjelp, det smerter meget,hvad kan jeg gøre, eller købe på apoteket? kan man blive behandlet på et privathospital?. det hele begynt af sigselv et års tid siden, jeg har ikke slået mig eller falt, jeg er 63 år.
    venlig hilsen- jens.
  • Hej Jens
    Det er lang tid at have det sådan, 1 år... Har du ikke være til læge før vedr. det problem? Måske har du brug for at komme til en fysioterapeut, hvis der er noget, som er blevet lidt skæv omkring din hofte. Der kan også være tale om iskias som kan bryde/stråle lidt ud i låret og også ned i benet, når man går.

Prøv at få en varmepude på det sted, du har ondt, så spændingerne i musklerne kan få løsnet lidt op.

Det var mine tanker. Håber du kan klare det.
Log in eller Registrér for at kommentere.