Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

ny cyste knap 3 mdr efter operation

Redigeret 23 februar, 2009, 03:10 i Endometriose
Så er den gal igen.
Kun knap 3 mdr. efter første operation (fik stillet diagnosen endometriose), er den gal igen.

Fik stikkende smerter i venstre æggestok (fik fjernet en cyste 6*6 cm på den højre æggestok). Kontaktede Allerød som ville vende tilbage når de havde hørt fra den gynækolog som havde opereret mig (Lotte Klevin).
Samtidig fik jeg en henvisning til en offentlig gynækolog og bestildte tid (fik tid d. 13.Feb).
Da jeg d. 13 skulle til gyokælog havde jeg stadig ikke hørt fra Allerød.
Gynokækologen konstaterede en cyste 7*5 cm på den venstre æggestok...den højre så fin ud. Skal der op igen d. 27.Feb og scannes igen og så må vi se hvad vi gør derfra.
Da jeg om hjem skrev jeg til allerød og informerede dem om fundet. I min journal fra operationen, står der at der var en funktionel cyste på den venstre æggestok (2*2 cm). Nu undre jeg mig jo lidt over hvorfor man ikke fjernede den når man nu alligevel var inde med alle instrumenterne.

Jeg var ellers mægtig glad for at blive opereret på Allerød, men skal jeg igennem en ny operation tror jeg nu ikke jeg vil vælge dem.....

Kommentarer

  • Indstillinger
    hej

    hvis du har lyst så skriv lige til mig, også hvis det hele går fint nu, har lige en lille historie du kan høre *S*

    karina62@hotmail.com
  • Indstillinger
    Hej kan godt forstå din skepsis for det er jo ikke altid sådan bare lige at komme sig over en operation, og det er vel heller ikke skide sundt for kroppen at blive lagt i narkose hele tiden. Hvis resultatet bliver endnu en operation er det som du skriver utroligt at de ikke har kunnet tage af sig selv at de skulle fjerne den anden med det samme. Jeg er da lidt ked af at du allerede har fået konstateret en cyste igen for jeg blev opereret i december og syntes ikke jeg har det meget bedre end inden jeg blev opereret så jeg kan ikke helt blive enig med mig selv om jeg ikke skal forlange af min læge at hun henviser mig til den gynækolog der scannede mig inden jeg blev opereret sidst - med "fare" for at han finder en cyste mere måske.

    Mvh
Log in eller Registrér for at kommentere.