Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Regler for huskøb som pensionist

Redigeret 25 februar, 2009, 04:57 i Åben debat for kvinder
Måske er der hjælp at hente her. Er det tilladt for en pensionist at købe et hus i udlandet? Det drejer sig om den ene af børnene, der lige har fået den højeste pension og tror det vil gavne helbredet at flytte under varmere himmelstrøj. Hun har af en helt almindelig pension formået at opspare udbetaling op med stor nøjsomhed, til en mindre bolig i Spanien. I aften talte vi så om det var noget kommunen kunne blande sig i. Hun er så livsens træt af socialrådgivere og regner med at kunne komme til at leve som et frit menneske, uden al den kontrol som har været meget hårdt for hende. Hendes sag har været meget lang og de forskellige socialrådgivere hun har mødt, er nærmest utallige. Er der ikke en ny regel om at en bolig i udlandet skal beskattes til både landet hun flytter til, men også i Danmark. Skulle der være nogen blandt læserne der ved noget om køb at bolig i udlandet kontra pension, hører jeg gerne. Tak!
M.v.h. Chindi

Kommentarer

  • Indstillinger
    Noget tyder på at ingen har lidt viden på området, men skulle det forholde sig anderledes, hører jeg gerne.
    M.v.h. Chindi
  • Indstillinger
    Nu er det her jo et debatforum med sundhed og sygdom som hovedemne, så jeg forvirres da noget over, at det er i et sådant forum, du stiller dit spørgsmål, og at du samtidig i løbet af ganske få dage også "vrisser" lidt.

    Og nej, jeg ved som sådan heller ikke noget om det, men i første omgang ville jeg da foreslå, at I henvendte jer til kommunen, skatteforvaltingen for at få at vide, hvordan og hvorledes mht. beskatning og regler.
  • Indstillinger
    Emnet finder jeg velplaceret.

    Denne debat er åben debat for kvinder, og kan omhandle alt muligt andet end netop sundhed og sygom.

    De emner er der specielle foraer til.
  • Indstillinger
    Kære Leonine,

    Ja, men det har du da ret i. Det kom bare lidt bag på mig, at Chindi har spurgt her, når det øjensynligt var en ”hastesag”. Muligvis spørgsmålet også er stillet i andre fora.

    Jeg beklager, men håber da at Chindi kunne bruge mit bud.
Log in eller Registrér for at kommentere.