Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjælp til bivirkninger ved Roacuttan

Redigeret 25 februar, 2009, 11:58 i Åben debat om hud og hår
Hej!

Jeg er begyndt på Roacuttan for anden gang nu. Af bivirkninger har jeg ekstremt tør hud og læber og jeg har også mange rygsmerter og ledsmerter. Især i knæene. Jeg får også meget hovedpine. Sidst fik jeg også meget næseblod.

For tiden får jeg englefedt til læberne, men mine mundvige sprækker alligevel. Ud over det bruger jeg også en clinique lip balm. Til huden bruger jeg clinique creme og er lige begyndt på en creme fra Avène. Jeg bestræber mig også på at drikke minimum 1 liter vand om dagen. Er der nogen der har en idé til hvad jeg ellers kan gøre, for at afhjælpe den tørre hud?

Ang ledsmerterne aner jeg ikke hvad jeg skal gøre. Jeg får ondt i knæene efter jeg har gået bare 500 meter. Hvad tror i kan afhjælpe dette? Nogen erfaringer?

På forhånd tak!
Kamilla

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det du nævne er nogle helt almindelige bivirkninger, og de går for det meste over nogle måneder efter behandlingen.

    Jeg har været RIGTIG glad for behandlingen selv. Jeg har siden jeg var 15 haft problemer med huden. Jeg havde dog ikke så mange bumser, kun 3-4 stykker på hver kind. Men de var ret store og klamme, lidt ligesom bylder.

    Roacuttan hjalp dog først efter nogle måneder, men også efter behandlingen kunne jeg se at det blev bedre og bedre.

    Man høre tit meget dårligt om roacuttan, men det har altså (ved jeg) mange positive sider også og det VIRKER.

    Jeg har også ligesom dig haft meget tørre læber og hud. Jeg var endda på ferie i en perioder og fik brugt mange af de der lip balm(de er gode) og sollotion.

    Undgå sol såvidt du kan, det udtørre huden endnu mere.
    Men du skal ikke være så nervøs for den tørre hud, det går over efter behandlingen.

    Det er nogle år siden at jeg var på roacuttan, men har ikke haft en eneste bums/bylde/acne siden. Man kan dog i forbindelse med sin menstruation få nogle bitte små, men de går hurtigt væk ingen og er slet ikke som de var før.

    Jeg har også fået enorm ren hovedbund. Mit hår havde en tendes til at blive fedtet meget hurtigt og jeg skulle vaske det tit.

    I dag har jeg heller ikke de problemer mere, så det er bare skønt :)

    Rigtig mange gange held og lykke, håber at det lykkedes for dig også :-)
  • Indstillinger
    Hej Kamilla

    Det med tør hud og tørre læber er helt normalt under behandlingen. Den eneste læbepomade, jeg kunne bruge var fra ROC og kan købes i Matas og på nogle apoteker, jeg mener den koster omkring 50 kr.

    Hvis du får meget tør hovedbund (min føltes som om den revnede) kan du prøve at komme mandelolie i hovedbunden, og lad det sidde natten over (tag en plastikpose omkring). Det hjælper. Dog skal du huske at komme shampooen i tørt hår, når du skal vaske olien ud igen, ellers bliver det svært at få ud.

    Hilsen Mathilde
  • Indstillinger
    Hej begge to :)

    Jeg er godt klar over, at det er almindelige bivirkninger, eftersom jeg har været på kuren før. Det er bare derfor jeg spørger efter ting der kan lindre det bedre end det jeg selv har fundet. :)

    Men tak for jeres erfaringer og gode råd. :) Kom endelig med flere!

    Mvh. Kamilla
Log in eller Registrér for at kommentere.