Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

P-piller??

Redigeret 19 februar, 2009, 15:21 i Åben debat for kvinder
Jeg har været på p-piller i snart et år, jeg har så lige holdt min 7 dages pause som normalt, men da pausen var slut, havde jeg ikke mulighed for at starte på en ny pakke da jeg ikke kunne komme til et apotek. Så nu har jeg holdt en pause på ca. 10-12 dage. Nu har jeg så snakket med dame, der fortalte mig hun havde prøvet det samme, og sagde at jeg bare skulle fortsætte på den pakke jeg startet på efter den 10-12 dages pause, og når jeg var færdig mig den pakke skulle jeg bare holde den normale 7 dages pause, og starte på dem igen efter de syv dage, også ville de virke optimalt. Passer det? Så det har jeg gjort, har omkring 10 p-piller i tilbage i pakken, men har haft lidt hovedpine om aftenen, og ondt i maven nogle gange, er det en reaktion fra min krop pågrund af ændringen af mine p-piller?
Jeg dyrket sex med min kæreste i den 10-12 dages pause jeg holdt, så vi brugte kondom, men det gik i stykker hvilket vi opdaget lige med det samme, og tog et nyt. Kan jeg nå at blive gravid så hurtigt?? Vi opdaget det jo med det samme og stoppet?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Man må aldrig forlænge den p-pille fri periode, sådan som jeg læser det ud fra indlægssedlen i de p-piller jeg bruger. Man kan overhovedet ikke være sikker på, at de virker optimalt. Derfor er det mest fornuftige at bruge anden beskyttelse samtidig, for at være på den sikre side. Hvis jeg var dig ville jeg nok stoppe med p-pillerne nu i 7 dage og så starte på en ny pakke igen. Jeg tror ikke at du kan være blevet gravid, når du siger at i opdagede at kondomet var gået i stykker med det samme. Hvis du ikke får mens. når du holder næste pause fra p-pillerne, kan du jo altid tage en graviditets test eller få testet det hos lægen. Det kræver kun en urinprøve.
    Håber du kunne bruge svaret til noget.
Log in eller Registrér for at kommentere.