Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Intimbarbering

Redigeret 10 juni, 2009, 09:04 i Mænds sygdomme
Hej folkens, ja jeg har fået det problem at min kæreste vil havde sjoverten i glat version, så det er jeg begyndt med hver anden dag, men her efter lidt tid er der begyndt og komme nogen røde prikker som virkelig kløer, jeg bruger skraber, og jeg skraber ned af, med skum.. Kan nogen hjælpe mig ? jeg er en desperat mand med kløe :)?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det gør min kæreste også, hvilket jeg er helt vild glad for :-)

    Dejligt at du opfylder din kærestes ønske. Mange fyrer ønsker at missen skal være så fin som muligt, men de glemmer helt sig selv.

    Du behøver dog ikke gøre det hver anden dag. Det irritere huden og kan i nogle tilfældre gør situationen værre.

    Sørg for at du har en ren skraber, og skift dem lidt oftere ud når det gælder de intime områder.
    Knopperne kommer ofte fordi der går lidt betændelse i hårsækken, men lad vær med at klø og pille.

    Intimsæbe fra matas er rigtig god, lad være med at bruge alm sæbe(skum), det kan være jo indeholde alcohol og være hård mod huden. Spørg evt efter en god creme på apoteket/matas.

    Selv bruger jeg en babycreme efter barbering (lidt morsomt) men det hjælper faktisk og gør huden blød.

    Held og lykke :)
  • Indstillinger
    Når jeg barberer mig dernede bruger jeg ikke skum, men en sæbe som er antibakteriel. Barberskum er ofte fuld af meget stærke parfumer og alkohol som udtørrer.

    Og så ved jeg ikke om du barberer dig i badet. Det er i hvert fald meget nemmere. Der er du også varm om huden er mere elastisk. Stil dig ude af vandstrålen og sæb hele området ind. Det er meget mere behageligt at barbere sig sådan.

    Men sved og berøring af tøj gør det svært at undgå rødme eller knopper.

    Du kan evt lade være med at barbere dig i nogle dage og så gemme det til du skal bruge det ;)

    Håber det bliver godt
Log in eller Registrér for at kommentere.