Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Astma.

Redigeret 21 februar, 2009, 11:45 i Astma
Jeg håber der er nogen herinde som kan hjælpe mig..
Jeg er gravid i 7 mdr, og har de sidste 14 dage hoster konstant, og om natten sidder jeg op og sover jeg vågner et utal af gange med hosteanfald medfølger af mangel på luft, jeg står og hiver efter vejret, det er MEGET ubehagelig.. Jeg har været ved lægen 3 gange, men de siger det er en virus, og nu har jeg selv fundet ud af at jeg har astma, men jeg kan først få en tid på tirsdag hos ejen læge, hermed vil jeg høre, om i kan hjælpe mig indtil da.. Hvad skal jeg gøre, for at minske mine hosteanfald, og kan jeg komme i behandling eftersom at jeg er i 7 mdr.. Jeg er mest bange for mit ufødte barn, om han får ilt nok når jeg står og ingenting kan få p.g.a hoste.. Jeg har virkelig brug for jeres hjælp, jeg er blevet enig med mig selv om, at hvis disse anfald kommer igen i nat, tager jeg på skadestuen, for hvor har jeg det ikke godt længer.

Venlig Hilsen Mona.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej.

    Måske at jeg kan hjælpe dig lidt. Jeg er selv gravid dog kun 24 uger henne. Men siden jeg blev gravid har jeg haft nyse anfald, rindende næse og lidt øjen kløe og her de sidste 3uger har jeg haft åndenød især om natten, hosten og ondt ved brystet og hvæsen eller pibende lyd fra munden ved indånding og udånding. Jeg har lige i nat haft vagt læge fordi jeg ikke kunne klare mere. Og han konstaterede at jeg havde astma. Der sker ikke mit ufødte barn noget, den skal nok tage det luft han/hun har brug for. Og hvad vedkommer medicin har jeg fået en inhalator bricanyl, som er mild og kan anvendes ved graviditet. Jeg fik så af vide at alle mine symptomer var på astma, men når man er gravid skal man nærmest trække luft for to og så bliver luftrøret lidt forsnævret pga. nogle ting ens slimhinder er også mere sarte når man er gravid. Alle symptomerne forsvinder når man har født. Håber du kan bruge dette.
    mvh Majbrit
  • Indstillinger
    Tusind tak for dit svar,og jeg kan godt bruge det.. Jeg har været ved ejen læge her i fredags, og har også fået en inhalator, men gå i 3 uger med disse symtomer, blev for meget.. Det væreste er at man ikke kan få luft, og bevist står og hiver efter vejret, det er frygtelig.. Jeg håber på at mine hoste anfald snart stopper, så jeg ikke mister luften.. For så bliver de lange disse to måneder...
    Endnu engang tusind tak for dit svar.

    Hilsen Mona.
Log in eller Registrér for at kommentere.