Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Piercing

Redigeret 25 februar, 2009, 17:16 i Teenagere
Hvordan vil du reagere, hvis din hjemmeboende datter på snart 17 år har fået lavet en piercing til trods for, at holdningen i huset er, at man kan pierce sig det man har lyst til, når man ikke bor i huset mere.
Er det mangel på respekt / at gå ud over vores grænser ??
Vil du bede hende tage den ud?
Kom med din mening...

Kommentarer

  • Indstillinger
    Puha en svær situation.

    Jeg har ikke selv børn endnu, så jeg ved ikke helt hvordan det er at stå i situationen.

    Da jeg selv boede hjemme, sagde vores forældre tit, at de ikke ønskede at vi skulle komme hjem med hverken tatoveringer eller piercinger. De brugte meget tid på at forklarer os, at det altså ikke var så smart, for man vil alligevel fortryde det en gang i fremtiden osv.

    Min far har selv haft en stor tatovering som kan gav en masse for at få fjernet igen som voksen.

    Jeg havde altid et ønske om en piercing(hvilket jeg fik da jeg flyttede hjemmefra) for den kan man altid tage ud igen.

    Jeg var ret bevidst om mine forældres holdning og ønske om INGEN piercinger eller tatoveringer når man nu er så ung. Så jeg fik dem først da jeg blev lidt ældre og flyttede hjemmefra.

    Det er de også klar over at jeg har fået, men de mener samtidigt også, at jeg er blevet gammel nok til selv at vide før jeg "handler".

    Det er ret vigtigt at snakke med børnene om dette. Men ens omgangskreds har nok alligevel den største indflydelse, når man er så ung.
  • Indstillinger
    Efter min mening er en simpel ting som en piercing intet at blive sur over.
    Det er din datters krop, og hende der skal leve med den.
    Hvordan ville du selv føle hvis folk bad dig ændre på dit udseende fordi de ikke brød sig om det.
    Teenageårene bruger man på at finde ud af hvem man er, der er mange ting der skal prøves af, og det giver en tryghed for teenagere at de kan være sig selv, og finde sin egen stil.

    Hvis du beder din datter tage den ud, siger du samtidig til hende at du ikke acceptere hende som person, og du lader hende ikke være sig selv.
    I stedet burde du efter min mening, støtte op om hende valg.
    Hun fik jo ikke lavet piercingen for at genere dig, men fordi at den er med til at symbolisere hende som person.

    Hvis hun en dag fortryder at hun fik den lavet, er den jo til at tage ud, og hullet vokser sammen igen.
Log in eller Registrér for at kommentere.