Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

er det svamp?

hej jeg er en ung pige som har længe haft en eller anden form for svamp eller sådan noget i underlivet/skeden.

Det er hvidt og snasket med klumper, også lugter det på en måde meget af syre nogle gange kan det være slim og sidder i køns hårdende,.

nogle gange klør det i kønslæberne og når jeg så klør svir det enormt meget bag efter. har det noget med det at gøre?

når jeg har har onaneret kommer der nogle gange det har klamme hvide slim.

og skal man være bange for gynækologisk undersøgelse? jeg mener at en eller anden sider og kikker en og i....


HJÆLP MIG hva ska jeg gøre når jeg skal have min første samlege sige til ham at jeg har svamp eller kan man beskytte sig igennem gummi/kondom.

P.S jeg staver nok ikke så godt:D

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det er måske ikke engang nødvendigt med en undersøgelse. Ring til lægen og fortæl hvilken symptomer du har, så han han/hun give dig nogle råd. Måske kan det være at du lige skal undersøges, men det er altså ikke så slemt.

    Jeg har selv været MEGET nervøs for min første undersøgelse, da jeg skulle have en celleprøve samt klamydia test. Lægerne er for det meste meget søde og venlige, og de kan godt forstå, at det er lidt ubehageligt for os.

    Min læge var SÅ sød og det var hurtigt overstået, gjorde ikke ondt(som nogen siger)

    Det er vigtigt at passe på sig selv. Du skal ikke sige til kæresten at du har svamp, hvis du måske slet ikke har. Kondom er selvfølgelig altid en god idee, da det beskytter mod kønssygdomme ;-)
  • Indstillinger
    beskydter det mod alt? hva så hvis han vil give mig oral sex? hva siger jeg så? og hva hvis han kan lugte det når vi ligger der?
  • Indstillinger
    du kan paa apoteket koebe en creme der hedder Canesten og du kan koebe en pakke med en pille i som du saetter op. den skal oploese af sig selv, og vupti saa er det vaek. Jeg har selv brugt pillen. Og det gik vaek fra den ene dag til anden.
    Det er ikke noedvenidt med recept.
    Held og lykke....
  • Indstillinger
    tak det vil jeg prøve hjælper det også på lugten?
  • Indstillinger
    Du skal ikke være så nervøs for om du lugter forneden. Mange piger tænker for meget på det, at de ikke kan slappe af og nyde det at være sammen med en partner.

    Bare husk at vaske og tør dig grundigt forneden lige inden sex, så skulle der ikke være nogle problemer.

    Selv går jeg i bad hver aften inden vi skal se film eller gå i seng. Føler mig altid lidt snavset forneden og er ligesom du nervøs for om jeg lugter.

    Intim sæbe fra matas, den der hedder medicare, kan anbefales.
  • Indstillinger
    okay tak det vil jeg benytte mig af :D
  • Indstillinger
    Det hjaelper paa kloen, dermed bruger jeg den intim sabe fra apoteket der hedder intimate care cleansing wash, den har maerket ACO - apotekens composita. Lugten forsvinder naar du husker at vaske dig nedenom en gang om dagen, og naar du foeler du lugter. Husk at toer dig godt.
  • Indstillinger
    okay det skal jeg nok og tusinde tak for jeres råd:D det hjælper:D
  • Indstillinger
    Hej.
    Jeg tror måske ikke det er svamp du har. Jeg har selv lige fået konstateret svamp, og synes slet ikke at udflåd hverken lugter eller er tyk og klistret.
    Det har jeg til gengæld prøvet før, hvor jeg har fået nogle piller som behandling for det - Tror muligvis det kaldes skede katar. Man lugter ret grimt fra skeden, nærmest fiskeagtigt og det kan klø lidt i starten, men ellers er der ikke nogle mærkbare gener. Kan det måske være det du har...?
    Synes under alle omstændigheder, at du skal tage til din læge og blive undersøgt. Som andre har nævnt, er lægerne som regel rigtig søde og hvis man bare slapper lidt af, så bør en underlivsundersøgelse ikke gøre så ondt - Tror ikke du har noget at frygte :o) Men indtil du er blevet undersøgt, så synes jeg bestemt du skal bruge kondom - også efter, medmindre du har fast kæreste og I begge er undersøgt for kønssygdomme og du beskytter dig imod graviditet. Mht. oralsex, så synes jeg igen, at du skal vente til du er undersøgt. Hvis det er det samme som jeg har haft, er lugten som sagt meget slem og det snes jeg ikke man skal udsætte nogen for, "at sætte hovedet i"....
    Håber du finder noget der hjælper...
Log in eller Registrér for at kommentere.