Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Akupunktur for graviditet

Redigeret 23 marts, 2009, 14:29 i Barnløse i behandling
Hej alle
Så lige et indlæg om akupunktur og kom til at tænke på, om der er nogen af jer, der kender til akupunktur til kvinder, der gerne vil være gravide? Har hørt, at det skulle hjælpe. Skriv gerne, hvis I kender nogle gode steder (og gerne i Københavnsområdet:-))

kærlig hilsen Cykelmyggen

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Cykelmyg

    Jeg er netop blevet gravid efter at ha' fået akupunktur ifbm ICSI behandling. Jeg fik el-akupunktur op til, samt alm. akupunktur før og efter ægoplægning.

    Før der havde jeg haft en IVF uden ægoplægning, 3 ICSI'er og 2 x fryseæg uden der var sket noget. Skal lige siges at jeg fik en datter (efter IVF) i 2004. Dengang fik jeg lagt 3 æg på frys og har siden da kun haft et enkelt på frys. Denne gang fik jeg 2 på frys samt 2 lagt op. Så ja jeg kan varmt anbefale det - også selv om man lider lidt at "nålefobi" lige som jeg.

    "Den gang" jeg blev gravid - i januar 2004, havde jeg ikke fået akupunktur til behandlingen, men nogle måneder før gik jeg i en periode til en akupunktør og da blev jeg gravid i første IVF-hug nogle måneder efter.;o) - dog efter at ha' kæmpet med barnløsheden i 8 år, så vi tænkte at vi lige ville gøre et forsøg med det igen.

    Jeg kan varmt anbefale Trianglens akupunktører, (i Hellerup) men har også hørt rigtig meget positivt om en som hedder Mao - som bor i Kbh-området så vidt jeg husker.

    Selvfølgelig er jeg jo ikke 100 % sikker på at det lige var akupunkturen der udgjorde miraklerne, fik også anden medicin, har været mere afslappet i perioden op til ægudtagning osv., men jeg vil bestemt gøre det igen. Er bare så glad for at jeg fik aku denne gang...

    Håber du kan bruge mit svar... og held, lykke og masser af babystøv til dig.... ;o)

    Mange kærlige hilsner
    Rina
  • Indstillinger
    Hej Rina
    Jeg kom lige forbi Netdoktor og så din besked - mange tak for tippet! det lyder da meget interessant, jeg vil helt klart bestille en tid en af stederne du nævner og se, om det kunne hjælpe os:-) Lad os håbe, at vi snart har held med projektet - med eller uden akupunktur.

    Mange tak igen (også for babystøvet;-))

    kærlig hilsen Cykelmyggen
  • Indstillinger
    Velbekommen - håber du kunne bruge det.

    Held og lykke fremover

    Knus Rina
  • Indstillinger
    Jeg fik også akupunktur i 2006 inden jeg blev gravid med vores søn.

    Jeg vil anbefale dig en akupunktør, som er uddannet i fertilitetsbehandlinger. Mange fertilitetsklinikker har sygeplejesker, der er uddannet til det.

    Jeg har også læst meget godt om Trianglens akupunktur, og deres resultater :-)

    Kan kun anbefales.

    Jeg har fået 2 æg lagt op i onsdags og har fået fertilitetsakupunktur i forbindelse med det. Hååååber.

    Mvh Sille
Log in eller Registrér for at kommentere.