Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Valentines?

Redigeret 23 februar, 2009, 03:30 i Åben debat for kvinder
Hej her på debatten,

Hvad siger i mon - fjerer I Valentines i dag? Det er jo en amerikansk tradition, og jeg har lidt svært ved at finde ud af om den passer ind i Danmark? Personligt vil jeg hellere have opmærksomhed og kærlighedserklæringer fra min kæreste alle de andre dage i løbet af året ;-) Så jeg har valgt at fejre aftenen med mine gode, gamle veninder. Og ja mit hjem er fyldt op til randen med lyserøde hjerter. Jeg synes det er rigtig dejligt med anledninger til at se dem, man holder af... og jeg synes Valentines er en en af disse gode anledninger. Men fejrer I overhovedet Valentines? - og hvordan?

:-)
B

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej abugge

    Sikke et hyggeligt indlæg, du skriver:-) jeg og min mand fejrer ikke Valentinesdag, men i lørdags, hvor det var Valentinesdag, var vi på vej hjem fra ferie, og man kunne i alle butikkerne, hvor vi var, se tilbud på alverdens kager, chokolader mv. til vildt mange penge - sikke dog en pengemaskine! så i udlandet er det bare alle steder, og slet ikke lige så synligt herhjemme. Men vi skålede i flyet og så var det dét :-) men ja, det er da en god anledning til at bekræfte kærlighedsløfterne igen - men jeg er helt enig med dig i, at det er bedre resten af året end lige på den dag - så virker det heller ikke så tvungent/forceret men blot naturligt.

    Fortsat god solskinsdag til dig:-)

    kærlig hilsen cykelmyggen
  • Indstillinger
    Jeg synes det er dejligt, at man har en dag, hvor man lige kan være sammen og tænke på hinanden. Man kan jo hurtigt glemme hinanden i den travle hverdag.
    Er dog helt enig i, at det er bedst at man viser hinanden kærlighed på helt almindelige dage, men er nu meget glad for valentines dag :-)

    Amerikansk tradition? Ja måske, men mange lande har efterhånden taget den hyggelige traditionen til sig, hvilket jeg synes er dejligt :-)

    Det min kæreste og jeg gør, er evt at tage ud og spise, hygge sammen derhjemme med en masse gode film eller give hinanden en god omgang massage.
    Det behøver jo ikke være en dag med de dyreste gaver o.lign, bare tanken om at tilbringe dagen sammen.
  • Indstillinger
    Hej Cykelmyg og Baby

    Tak for jeres svar. Det er altid inspirerende og hyggeligt at høre, hvordan andre holder mærkedage. Jeg synes, at det lyder som om Baby og kæresten har en rigtig god tradition. Det vil nok altid være sådan, at nogle traditioner slår mere igennem i et parforhold end andre. Der er mange forskellige måder at vise kærlighed på. Valentines er en god anledning for mange - men heldigvis er der også rigtig mange andre måder at vise sin kærlighed på.
    Måske er det mest den helt unge generation, der har taget traditionen til sig? Den er jo ret ny.

    Personligt glæder jeg mig til at fejre Valentines med veninderne igen til næste år :-) - og så får kæresten opmærksomhed resten af året ;-)

    Venlig hilsen
    B
Log in eller Registrér for at kommentere.