Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Smerte efter meniskoperation

Redigeret 1 marts, 2009, 05:25 i Fod- og knæskader
Jeg fik for snart tre uger siden foretaget en kikkertoperation i mit ene knæ. Efter lidt fodboldspil var min menisk revet løs og knæet var "låst".

Efter operationen har jeg i 14 dage haft benet i et "don joy" stativ. Her var benet låst sådet kun kunne bøjes 30 grader.

Situationen nu er den, at jeg stadig har smerter når jeg forsøger at bøje benet. Jeg kan simpelthen ikke bøje det mere end ca. 45 grader uden smerten er uudholdelig.

Jeg er nødt til at tage morfinlignende medicin tre gange i døgnet.

På den indvendige side af knæet er jeg meget øm (samme sted som blev konstateret før operationen) og knæet er stadig lidt hævet.

Jeg er nervøs for at menisken, som blev "sømmet" fast under operationen , nu er revet løs igen.

Jeg vil meget gerne høre fra nogen der har erfaring med lignende skader, specielt vedr. hvor længe jeg kan forvente smerte i knæet

Kommentarer

  • Indstillinger
    hej til meniskopereret

    sidder og læser dit brev, min datter blev opereret for samme , i juni sidste år, efter 14 dage med joy skinne var det igang med genoptræning, og det sku ikke være nogen problem idet, men hun ku faktisk ikke strække hendes ben helt ud så hun gik næsten på tå, for at undgå smerte, hun kom igen i scanning, og det viste sig at en pil var knækket, endnu en operation måtte til, hun fik skyllet knæet , og pilen sku så være væk, men hun har stadig så mange smerter at det er svært for hende og få en hverdag til og fungere, man har givet hende 2 blokader for at hun bedre kunne komme igang med genoptræning, men lige lidt har det hjulpet, man har næsten opgivet i fys. hun spiser lige som dig meget smertestillende, har du fået tilbudt ny scanning, her ved vi simpelthen ikke hvor vi skal gå hen,


    MVH en fortvivlet mor .
  • Indstillinger
    jeg ved lidt om det med sådan en skade i det hele taget.
    Jeg vil have anbefaldet dig at genoptræne efter den kikkert undersøgelse. LIge nu når det samtidig er ømt, at du skal lade være med at bøje bennet. Det er fordi hvis man har svært ved at bøje knæet og gør det så overbelaster man.
    I forhold til hvornår du kan bøje knæet vil det komme stille og rolig når du genoptræner. Til den tid er en cykel god. stille og rolige bevægelser samt en maskine du sider på og bøjer din ben frem. Der skal sædet være tilbage så du holder benene en del strækt.
    P.S jeg undre mig over at læger har svært ved at fortælle sine patienter de skal genoptræne, da det kan være der den største fejl har ligget i dit tilfælde.
Log in eller Registrér for at kommentere.