Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Debatforum = brevkasse???

lotte123lotte123
Redigeret 17 februar, 2009, 09:45 i Ris og ros til Netdoktor
Jeg synes, jeg fornemmer et problem her på ND. Det forekommer mig, at en del - måske primært yngre mennesker - tror at når de skriver et indlæg i dette debatforum, så er det til et forum med fagligt uddannede, der svarer.
Jeg tror desværre, at nogle dermed har opfattelsen, at de får rådgivning af fagfolk, hvilket jeg vil mene kan være noget problematisk, da folk jo ikke nødvendigvis får et konkret svar, som er det eneste rigtige. Tvært i mod har jeg da flere gange set indlæg med råd, jeg da aldrig kunne finde på at byde mig selv - hvilket ikke er ensbetydende med at det er forkert, men altså heller ikke nødvendigvis rigtigt.

Jeg kunne godt tænke mig, at ND gjorde lidt mere ud af at fortælle, at det her netop er et DEBATFORUM, hvor det altså lægfolk som udtaler sig.

Jeg er lidt bekymret for om netop navnet NETDOKTOR sender et forkert signal.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Kære lotte123,

    Mange tak for dit input. Du har en rigtig vigtig pointe i dit indlæg - nemlig at debatterne er for almindelige mennesker uden lægefaglig baggrund, og det er vigtigt, at brugerne ikke forventer lægefaglig sparring her. Du har nok ret i, at navnet Netdoktor kan give nogle brugere forkerte forventninger, men forhåbentlig vil ordet 'debatter' imødegå en forventning, om at der sidder lægefaglige personer parate med svar. Anderledes er det jo med Brevkassen på Netdoktor, som netop besvares af læger, der har forskellige fagområder som speciale.

    Som reaktion på dit indlæg har vi skrevet teksten øverst på debat-siden om, så det forhåbentligt er mere tydeligt, at debatten er for lægfolk.
    http://www.netdoktor.dk/debat/index.shtml

    Desværre er der ikke så mange andre steder, vi kan præcisere, at der er tale om debatter for almindelige mennesker. Men rigtig godt at du har peget på problematikken - vi vil følge udviklingen og se, om det er en opfattelse, der bliver mere udtalt.

    Rigtig god dag fra Netdoktor
Log in eller Registrér for at kommentere.