Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

resistent Clamydia / Klamydia

Jeg har desvaerre faaet en Klamydia. Behandling med Zitromax (1gr 1-dags dosis) viser sig tilsyneladende at vaere ineffektiv, en uge efter behandlingen.

Jeg synes det er meget foruroligende at behandlinger langes over disken som saa er ineffektive, naar man taenker paa langtidsfoelgerne af sygdommen.

Nogen der har erfaring med dette? Jeg hader at tage penicillin kure men det ser det ud til at jeg maa paa den igen. Oev!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg ved ikke om jeg kan hjælpe dig. Jeg kender ikke Zitromax, men som du beskriver det, så er det ikke penicillin?

    Du har ret i, at det ikke er så godt at få penicillin for ofte, da man jo netop kan udvikle resistens, hvilket jo ikke er så godt. Så mon ikke din læge har forsøgt med at andet præparat, der i de fleste tilfælde er virkningsfuldt, men altså således i dit tilfælde ikke er det?

    Hvad der er godt for den ene, er ikke nødvendigvis godt for den anden, så umiddelbart vil jeg ikke mene, at man helt bevidst bare ”langer ineffektive midler over disken”, men man har derimod forsøgt at undgå netop penicillin, som du øjensynligt har fået en del gange? Vel forhåbentlig ikke for klamydia hver gang?

    Du er selvfølgelig hurtigt muligt lige nødt til igen at få fat i din læge, og så få en god snak om, hvad der er godt for dig.
Log in eller Registrér for at kommentere.