Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Til alle os med forhøjede anti tpo tal

Hej allesammen.
Jeg sad og kiggede lidt på nettet for at finde lidt mere info om Hashimoto eller autoimmun thyroditis. Jeg fandt denne meget interessante side:
http://thyroid.about.com/library/news/blselenium.htm
som kort og godt går ud på en undersøgelse der er lavet i tyskland med 72 kvinder med en gennemsnitsalder på 42. Alle disse kvinder havde forhøjede TPO tal. Halvdelen af dem skulle spise mineralet Selenium (sikkert Selen på dansk) i 3 måneder. Man mener at dette mineral har en positiv effekt mod den imflammatoriske tilstand vi har. Jeg har tænkt mig at tage denne artikel med til Hans Perrild når jeg skal træffe ham d. 2/3.
Vh. Tina

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Tina.
    Det er altid dejligt, at få nye links.
    For det er godt nok svært at rumme alle de informationer, man får.
    Mange gange har jeg siddet timer og atter timer og læst om stofskifte, for ikke at kunne huske noget som helst dagen efter.
    Jeg synes også det har været spændende, at læse de samme sider igen efterhånden som man bliver "klogere".
    En af dem, som jeg ofte vendet tilbage til er følgende
    http://www.dsgnet.dk/Sites/artsym/stofs ... 20lavt.asp
    Skrevet af læge Carsten Vagn-Hansen.
    Han omtaler forøvrigt også selen.
    Det samme gør Mark Hyman i bogen "spis dig til et superstofskifte som er oversat til dansk af Carsten Vagn-Hansen.
    I de naturlægemidler som jeg har fået af min endokrinolog er der også selen.
    Vi kan kun blive klogere.
    Mange hilsner Inge
  • Indstillinger
    Slanke som spiser hvadsomhelst uden at tage et gram fedt på hele livet, er jo kendt for at have et højere stofskifte ? Disse videnskabelige undersøgelser og tusinder af amerikanere der har tabt sig under programmet, deriblandt Bill Clinton som var alvorligt syg, siger vel lidt om hvad vi taler om her. Desværre er materialet uhyggeligt svært at forstå, selv min onkel der er læge havde svært ved at tyde det; kræver måneders læsning af amerikanske artikler, bøger, fagskrifter osv. Men manden bag det hele er da osse en af USA's førende sundhedsforskere (Mark Hyman) så mon ik det virker.. håber nogen har forslag til eller har forsøgt sig med programmet for hvem ønsker ikkw samme forbrændningsevne som slanke?

    kh. Majbritt.
    ps. bøgerne er ikke nye, men vel nyere end Mad & motions konceptet som har eksisteret i 100år.
Log in eller Registrér for at kommentere.