Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Søvnproblem og lydpude

Hej

Jeg har fået konstateret at min REM-søvn ikke er normal efter at være blevet undersøgt på søvnlaboratoriet i Dianalund. Jeg blev anbefalet at prøve Circadin, men det virker desværre ikke og jeg er bange for at de ikke rigtig har flere ideer inde på laboratoriet.
Søvnproblemet giver mig hovedpine hele dagen og påvirker mig rigtig meget både socialt og arbejdsmæssigt. Jeg er derfor ved at undersøge forskellige muligheder.

Er der nogen som har erfaringer med lydpuder og hvordan det påvirker søvnen om natten? Kan man bruge lyden til at komme i dybere søvn?

Mvh
Jacob

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Jacob,

    Jeg har det samme problem men har ike været på en søvnlaboritirun endnu,,jeg har svært ved at falde i søvn og sove den dybe søvn( rem3 og rem4 )

    Jeg har haft det her alvorlige sove problemer i det sidste 6 måneder og har dem stadig..jeg har ikke krafter til noget er altid træt..jeg tror heller ikke at jeg kan holde det ud i lang tid...det her ender med jeg dør af træthed..man behøver ikke være aids eller en kraft for at dø,,,

    jeg har prøvet mange slags sove medicin og er holdt op igen pga tilvænning til mediciner..mit sidste håb er en sovepille som kommer på markedet i 2012..det er ikke ligesom de andre klasiske sovepiller...man blir ikke afhængig af dem..du kan læse mere om de piller her.. http://www.nyfikenvital.org/?q=node/1941

    og det med lydpuden kan du godt prøve..jeg købte mig en pc program med masser naturlige lyde fra havet, træer, regn fugle osv...nogle gange kan det godt være at den aftager streset...men det virker ikke altid på mig..

    mvh
    Erkan
Log in eller Registrér for at kommentere.