Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

væskemangel eller ??????

Redigeret 7 september, 2010, 16:01 i Sjældne sygdomme
jeg er en dreng på 19 år som igennnem 2 år nu har oplevet at jeg bliver svimmel og kan ikke konsentere mig, og kan ikke formulere mig korrekt mens dette står på og det ender med hovedpine. Har søgt på internettet og tror det er væskemangel men syntes bare jeg drikker det vand jeg skal. når det kommer, kommer pludeselig og det bliver sløret for øjnene. tager ca 1 time og så har jeg hovedpine der efter. har prøvet 1 gang hvor jeg var svimmel i 3-4 timer og hvor jeg var nød til st blive hjemme fra arbejde dagen efter, men ellers går det somregl væk efter 1 time ca.

håber i kan hjælpe mig hvis i vil vide mere så skriv. syntes det kunne være dejligt om der er nogen som hår bud på hva jeg kan gøre.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvis du drikker 1 - 1½ liter vand om dagen - ud over hvad du skal drikke ekstra, hvis du laver fysisk hårdt arbejde/træning, så synes jeg bestemt, du lige skal kigge hen til din læge. Det kunne sådan set tyde på noget så simpelt som blodmangel, men det skal bestemt undersøges.
  • Indstillinger
    Har du tænkt på lavt blodsukker ?
    Det kender vi til i min familie, du kan læse om det her på Netdoktor

    http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/ ... erlavt.htm

    Det kommer gerne, hvis der er gået for lang tid imellem måltiderne, mere end 4 timer.
    Ellers fejler vi ikke andet der er beskrevet, så vi skal kun huske at spise til tiden.
  • Indstillinger
    hej igen mange tak for jeres svar. . jeg har lige opleveret det endnu en gang og lagde mærke til hvor den det precis var .

    i starten begynte mine øjne og blive svimmel så jeg ikke kunne fokusere
    så lagde jeg i min seng og faldt i søvngen, og vågnede op efter ca 1 time hvor min hånd så begynde og sove, samme tid med min hånd sover begynder min underlæbe(højreside) også at sove, i ca 10 min og det slutter stille og rolig af med at det går væk. og jeg for en hovedpine i venstre side af hoved

    håber nogen har prøvet det før
  • Indstillinger
    forresten så er jeg næsten sikker på det ikke er væske mangel da jeg er begyndt at drike 2 glas vand morgen og 0.5 liter om formidagen og 2 glas til middag og ign 0.5 eftermiddag og 2 glas til aftensmad
  • Indstillinger
    Har du set på linket ?

    Der står :

    Hvordan føles lavt blodsukker?

    Hypoglykæmi kan være ledsaget af et eller flere af nedenstående symptomer:


    bleghed


    rysten


    sveden


    svaghedsfornemmelse


    hjertebanken


    sult


    uro


    koncentrationsbesvær


    irritation


    træthed


    synsforstyrrelser


    bevidsthedssvækkelse


    kramper


    koma


    Ved reaktiv hypoglykæmi optræder symptomerne oftest tre-fire timer efter et måltid.

    Citat slut

    Hvis du lægger dig til at sove, og årsagen er at du mangler at spise, vil jeg tro de symptomer kan opstå, som du skriver om.
    Det er normalt at få hovedpine, når man ikke har spist i nogle timer.
  • Indstillinger
    Jeg kan godt se at denne tråd er gammel, og du har måske fundet svar på dit spørgsmål. Men hvis du ikke har og stadig læser med, så vil jeg bare sige at jeg er næsten 100 % sikker på at du lider af migræne.
    Det er en almindelig og ufarlig lidelse.
    Migræne kommer som anfald og et anfald starter ofte med at man får synsforstyrrelser eller sløret syn. Derefter får man hovedpine, men altid kun på den ene side af hovedet. Hovedpinen er dunkende. Mange med migræne synes lys er ubehageligt under anfald og har det bedst i et mørkt rum indtil det er overstået. Mange får også nerve-/føleforstyrrelser, som f.eks sitren i fingre. Anfaldet kan vare fra ca en halv time (?) til maks en dag.
Log in eller Registrér for at kommentere.