Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Vigtigheden af D-vit

Redigeret 9 februar, 2009, 12:15 i Forstyrrelser i stofskiftet
Jeg fandt på: www.netdoktor.dk/vitaminer/vitamind.htm
Hvor nødvendigt det er med D-vit, for at immunforsvaret ikke overreagerer og begynder at bekæmpe kroppens egne celler.
Håber nogle kan have gavn at dette.
Kærlig hilsen Anemonen

Kommentarer

  • Indstillinger
    I forbindelse med mit første besøg hos en endokrinolog blev det konstateret, at jeg havde D- vitaminmangel.
    Ref. værdi 50-178. Endokrinologen sagde at de rigtige ref. værdier skulle være 70-178.
    Mit tal var 41, så jeg skulle tage 2 tabletter Unikalk Silver hver dag.
    Jeg læste bogen "spis dig til et superstofskifte" og supplerede med magnesium.
    Mit sidste tal fra oktober var 71. Så det er jo fint, men det har taget 1 1/2 år, at nå dertil.
    I foregårs "faldt" jeg tilfældigt over et indlæg om kalktilskud skrevet af Kameliadamen uder "Ernæring" (vitaminer og mineraler) og også D-vitamin.
    Det var chokerende læsning, jeg sad i hvert fald tilbage og tænkte, er alle lægerne da gået i koma!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Jeg skal da i hvert fald til at undersøge, hvad det er, jeg "propper" i munden.
    Unikalk Silver med ekstra D-vitamin købt på apoteket, jeg troede, at jeg gjorde det bedste, og så kunne jeg lige så godt have været taget til Møns klint, og tygget lidt i den!!
    Hilsen Inge
Log in eller Registrér for at kommentere.