Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ømme muskler

Hej allesammen

Nej hvor jeg lider af ømme muskler, over det hele, især hvis jeg bare har knoklet en lille smule, føler efterhånden at alt fysisk arbejde er knokkelarbejde.
Og min vægt den stiger, har ellers efter lægens udsagn, et velrreguleret stofskifte med eltroxin.
Så er det jeg tænker om vejret kan spille en rolle, om vi lettere blever syge, i dennne mørke og kolde tid, om det tærer på kræfterne ?
Er der nogen der har erfaring med det.
Kh

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Anika1(håber jeg har husket rigtig)
    Jeg har også tit meget ømme muskler og stive muskler
    ,samt jeg har taget rigtig meget på sidenjeg fik for lavt
    stofskifte,sidste gang jeg var hos lægen sagde han også
    at mit stofskifte så fint ud,men jeg har det fortsat ikke
    særlig godt b.l.a. hoster jeg en del har du evt også prøvet
    det ,samt min mave puster jævneligt op så jeg ligner en
    der er gravid min krop er langt fra normal som før.
    håber du har det bedre.
    Venlig Hilsen HNMMKD6,
  • Indstillinger
    hej til jer alle med stofskifte problemer, jeg er ny her på siderne, men haft problemer med stofskiftet ja siden maj 08 med alt for lavt og før det med for højt. i jan. 08 fik jeg radio aktiv job og så er det ellers gået galt siden. først kom jeg i behandling for forhøjt,så viste det sig jeg havde normalt og straks taget af piller,så blev det for lavt og vupti på piller for det, men p.g.a. af en ikke god læge,som jeg desværre må skuffe nogle med herinde på siderne,så var det H.P som jo ellers skulle være specalist på området,men.... han gav mig lille dosis og ja i starten er det jo også det der skal til,men så fordi det var gået lidt ned efter 4 uger,ja så sagde han at jeg bare skulle fortsætte med den dosis så ville det fortsætte med at gå ned og så skulle jeg ellers lade være med at få det tjekket hele tiden og som han så "pænt" sagde til mig at så skulle jeg tage mig sammen og glemme alle de grimme symtomer jeg havde og leve normalt(lige sige at jeg aldrig har været så syg og så længe som efter det her, jeg har måtte ligge i sengen mange mdr., tabte mig mange kg. p.ga. ingen appeti, kom i et sort hul og ja meget angst for mange ting), men jeg lod så være med at få det tjekket i 2 mdr., resultat var at det var blevet endnu lavere, endelig fik jeg en anden læge der på bispebjerg hospital og selvom han "kun" er overlæge så han har været MEGET bedre til at få det i orden igen, det var ihvertfald indenfor normal området i dec.08, nu har jeg så lige fået det tjekket igen,da føler jeg er ved at blive træt igen og så slappe muskler at bare det at børste tænder gør ondt i armen, får først svar i næste uge.

    undskyld så langt et indlæg,men er min første gang her på siderne,så håber i bærer over med mig.
  • Indstillinger
    Hej Sussanne.
    Først velkommen herinde på stofskiftedebatten,det var dejligt
    at hører fra dig og du har da givet mig stof til eftertanke
    da jeg havde overvejet at opsøge Hans Perrild.
    Jeg kender ham ikke personligt og indtil du skrev har jeg kun
    hørt noget positivt om ham,men som sagt kender jeg ham ikke
    personligt,men det var da en noget uforskammet behandling
    du fik af ham ,godt at du har fået en ny læge.
    Vi herinde kan vist alle være enige om, at det og få en stofskifte
    sygdom kan være en meget hård ting og skulle leve med.
    Nogle har det meget godt med det, og mærker derfor kun få
    symtomer til det andre ,andre har det rent af pommeren til
    og så er det utroligt svært at leve med det ,det er ikke en sygdom
    som man bare skal tage sig sammen til,men det er utroligt vigtig
    at man har nogle som forstår en og som gider at lægge øre og hjerte
    til ogdu vil møde en masse søde mennesker her inde på debatten
    der gør
    Kærlig Hilsen HNMMKD6.
  • Indstillinger
    Jeg har ikke hoste, men jeg synes hver gang jeg bliver træt og stresset, er det ligesom min hals bliver "tyk indvendig" ligesom når man begynder at få lidt ondt i halsen.
    Jeg synes også jeg er meget oppustet især om aftenen, og så skal rende på toilettet og tisse op til 3 gange om natten.
    Lige nu er jeg inde i en periode, hvor der er gang i den, og det er som om mit hoved bliver meget let overbelastet, og så har jeg svært ved at koncentrere mig. Jeg har nogenlunde let ved at falde i søvn, men vågner tit op, og vågner alt for tidligt om morgenen.
    Dejligt at vi har nogle her vi kan veksle erfaringer med.
    Kh
  • Indstillinger
    Hej Anika 1.
    Tak for dit svar,jeg kender også til det at skulle
    tisse meget,lige for tiden er det ikke så slemt,
    men til gengæld ophober jeg en masse væske
    op i hele kroppen både i benene og maven som
    næsten konstant er stor og oppustet ja det er ikke
    så sjovt så nu vil det egenligt passe mig fint at kunne
    tisse det ud hi hi.
    K H HNMMKD6.
Log in eller Registrér for at kommentere.