Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

symptomer

Redigeret 24 april, 2009, 15:14 i Åben debat om diabetes
Hejsa
Jeg er i gang med min uddannelse som ssh. og jeg skal i næste uge fortælle om diabetes. og jeg har fundet en masse på denne side som jeg kan bruge. tak for det netdoktor :-)
dog kan jeg ikke finde ud af hvilke symptomer der er. hvordan jeg kan se om
blodsukkeret er for højt eller lavt. ANDET en at måle det selvfølgelig! hvilke tegn skal jeg se efter???

Hilsen Kristina :-)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Nogle af symptomerne på lavt blodsukker kan være: Bleghed, rysten, svedeture, sult, hjertebanken, indre uro, irritation/aggression, koncentrationsbesvær, træthed og svaghedsfornemmelse. Men det afhænger meget af hvor lavt blodsukkeret er. Man kan specielt godt blive irriteret/aggressiv, hvis folk prøver at hjælpe ved at få en til at spise eller drikke, fordi man ikke selv mener at der er brug for det. Man føler selv at det hele er fint - verdenen er bare røv irriterende lige i det øjeblik.

    Ved højt blodsukker er man meget tørstig og er på toilettet hele tiden. Derudover kan det være hovedpine, kvalme, opkast, ondt i maven, bevidstløshed, træthed. Men det man mest bedømmer på er hvis man drikker hele tiden, er tørstig lige meget hvor meget man drikker og man hele tiden er på toilettet. Det er som regel det helt sikre symptom på højt blodsukker.

    Håber det hjalp :)
    Ellers så er diabetes.dk også en god side !
  • Indstillinger
    hej jeg er en pige på 16 år....jeg har meget tit svedeture og det for jeg ved at side stille... lige efter svedeturen begynder jeg at ryste/ eller hjertebanken... nogen gange for jeg hjertebanken imens jeg for svedeturen og jeg ved ikk hva det er eller om det har en betydning...

    nogen der kan hjælpe
  • Indstillinger
    skulle du ikke gå til din læge og få taget nogle prøver ---for det lyder ikke helt rigtig ----
  • Indstillinger
    det vil jeg da gøre hvis du ikk synes at det lyder rigtigt...
Log in eller Registrér for at kommentere.