Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Læge Arne Astrup

lotte123lotte123
Redigeret 8 februar, 2009, 07:13 i Åben debat om overvægt
Jeg ved ikke, om I har læst at læge Arne Astrup, som Ulvepigen og andre her på siden har udtrykt tillid til, netop er kommet i søgelyset. De "slanke"midler som han så varmt anbefaler, er samtidig midler som han selv har økonomiske interesser i !!!!

Nej, jeg hoverer ikke. Jeg synes, det er sørgeligt, at man således heller ikke en gang kan tro på en anderkendt dansk læge.

Jeg vil dog håbe, man i det mindste kan tro på, at det han anbefaler ikke er skadeligt, men specielt troværdigt er det jo så heller ikke.

Kommentarer

  • Hej

    Arne Astrup har altid været en kontroversiel person. Det var ham, der opfandt slankepillen Letigen, som senere viste sig at være meget farlig.

    Han påstod på et tidspunkt, at sukker ikke feder. Samtidig viste det sig, at han stod på lønningslisten hos sukkerfabrikkerne. Så vidt jeg ved, var det på grund af den sag, at han måtte træde tilbage som formand for Ernæringsrådet.

    På baggrund af sådanne sager har jeg ikke den store tillid til, hvad Arne Astrup siger.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Jeg kan forstå på andre debattører, at han altså skriver i et brevkasse i et ugeblad - og der hopper en del - måske vel meget naive - på hvad han fortæller.

    Ja, men er det ikke sørgeligt?
  • Hej
    havde lige læst det og tænkt nogenlunde de samme tanker.
    Anderkendt læge ??? nej det tror jeg ikke han har været i mange år og jeg tror intet han siger efter Danisco sagen.
    Forstår slet ikke at han troede han kunne slippe af sted med det endnu en gang. Havde også en sag med et slankemiddel udover Letigen for år tilbage, hvor han måtte trække sig ud af det så vidt jeg husker.

    Doktor Slank -nej må vi nu bede om de himmelblå hehe.

    hilsner Dowling





    http://nordjyske.dk/hjoerring/forside.a ... 55%2c5%2c3
Log in eller Registrér for at kommentere.