Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

streptokokker ....

Hej Netdoktor

Jeg har fået diagnosen streptokokker i underlivet og er kommet i behandling primcillin. Lægens informationer finder jeg totalt mangelfulde

Hvordan smitter streptokokker? Vil det skade hvis jeg har sex med min kæreste under behandlingen. Og bør min kæreste også gå i behandling for det samme, hvis hun ikke kan mærke noget, da jeg ved det er en naturlig bakterie. Vil jeg blive smittet igen efter endt behandling, hvis hun ikke bliver behandlet?

Mvh anonym

P.S.
Skynd jer venligst med svar.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Umiddelbart vil jeg ikke kalde streptokokker for en kønssygdom - den kan man hente alle vegne. Jeg har f.eks. fået den med hjem som en venlig hilsen efter et sygehusophold, hvor der bestemt ikke var sex includeret. Jeg gætter på toiletter, der ikke var ordentligt rengjort - eller den vi har hørt så meget om; totalt ulækre isterningemaskiner, som alle stikker hænderne ned i - i mit tilfælde altså også syge mennesker på et hospital, men generelt i øvrigt manglende hygiejne.

    Men - det er ret smitsomt, hvorfor din kæreste godt kan være blevet smittet, så din kæreste skal da lige være opmærksom og måske også have en penicilinkur.

    Du skal i øvrigt kræve at få en ordentlig information fra lægen - sådanne nogle kan også have FOR travlt, hvilket man som patient ikke skal finde sig i.
Log in eller Registrér for at kommentere.