Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Mit ene næsebor lukker til om natten???

Redigeret 1 december, 2010, 06:29 i Åben debat om forkølelse
Jeg vil høre om andre har det problem at når I skal sove lukker det ene næsebor til... Det er SÅ belastende og i løbet af dagen er der intet, men hver nat lukker det bare til (Det venstre) og sådan har det været i årevis.. Mærkeligt!!!!

Jeg bruger sjældent næsespray for jeg ved det er usundt, men indimellem bruger jeg den altså...

Er der nogen der kender det??? eller nogen der har gode råd????

På forhånd tak

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Trillepigen,

    Jeg kender godt til irritationen, når det ene næstebor (eller begge) lukker til om natten. Dog sker det kun for mig, når jeg er forkølet. Det lyder som om det er noget, der sker hele tiden for dig. Mon du har prøvet at skylle næsen? Det er vist ikke så behageligt, men der findes forskellige tragte, som man kan bruge til den slags. (Jeg har ikke selv prøvet det). Ellers tænker jeg, at du måske skulle prøvet at få undersøgt om du har en forsnævring eller lignende i dit venstre næsebor? - det er vist ikke normalt, at næsen stopper til, når man ikke er forkølet.

    Held og lykke,

    Venlige hilsener
    Trunte
  • Indstillinger
    Her er et gammlet familieraad, der virker 100 %. Jeg kan dog ikke forklare hvorfor. Du smoerer en lille smule fedt paa omraadet fra naesebenet og ned til den bloede del af naeseboret. Og saa vil dine naesebor aabne op, saa du kan aande igennem naesen i loebet af natten. Det vi normalt har brugt er det fedt vi smoerer paa vores rugbroed. Jeg kan ikke koebe den slags fedt, hvor jeg bor nu, men har haft succes med at bruge afkoelet fedt fra panden efter at have stegt en boef. Naar jeg har naevnt raadet til venner, er de alle meget toevende, da de tror det er en joke. Jeg har saa fortalt dem, at de jo kan proeve det uden at fortaelle det til nogen. Og hver gang er de kommet tilbage med samme resultat. Det virker.
    Jeg ved ikke om der et sted med samlede husgeraad, for saa ville jeg have tilfoejet det her. Jeg haaber dog, at der er nogen, der kan faa glaede af det via NetDoktor.
    Med venlig hilsen
    Jan
  • Indstillinger
    Nogle gange får man råd, der virker så underlige, at de ganske enkelt må afprøves - især når de er totalt uskadelige. "Naturligvis" har her skrevet et af slagsen.

    Min mand har netop det problem, at det ene næsebor "klapper sammen". Han har for år tilbage fået at vide hos en øre-næse-halslæge, at han har en lidt skæv næsevæg - noget, der nok kunne gøres noget ved operativt, men det har han valgt fra og simpelt hen vænnet sig til at ligge på en bestemt måde med hånden på kinden.

    Men - jeg læste tilfældigt det her råd med at smøre med fedt - og det skulle da prøves. Nu havde vi ikke fedt i huset, men et forsøg med "Bakkegården" kunne da lige afprøves - det er jo også en slags fedt. Og jo - vi grinede da lidt af det, har spekuleret på, hvornår katten opdagede det og kom listende og ville slikke det af. :-)

    Nu - efter tre nætter er han fuldstændig paf!! Han kan simpelt hen ikke erindre, hvornår han sidst har sovet så tungt - og der er bare åbent til det næsebor.

    Til julefrokosten vil vi prøve at snige lidt rigtigt fedt med hjem, men tør næsten ikke tænke på, hvordan han så vil sove. :-)

    Tak til "naturligvis" - og hold da op, det var da et råd, vi bestemt kan anbefale. Kan dog ikke udtale os om en eventuel virkning, hvis det drejer sig om en forkølelse, men her er det yderst effektivt. Hvad det i grunden er, der sker, ved vi ikke.
  • Indstillinger
    AnonymousAnonymous
    Redigeret 27 januar, 2011, 08:05
  • Indstillinger
    For nogen tid siden, bemærkede jeg til en anden bruger, at det da ikke var nødvendigt at gøre opmærksom på det, når nogen ville genoplive en debat, der er meget gammel, men ind i mellem er det øjensynligt påkrævet alligevel. - Så Anna, hvis du ser det her - undskyld :-)

    Johanssen89. Er du klar over, at du har stillet dit spørgsmål til en, der har lagt sit indlæg ind for næsten to år siden?

    Du skal nok ikke forvente svar fra denne person - men derfor kan debatten da stadig være aktuel. Nyere bruge kan muligvis komme med input.

    Jeg kan dog stadig anbefale den med fedtet - som vi i øvrigt havde glemt lidt igen, så her er vi da faktisk glade for, at lige blive mindet om dette spøjse, men altså virkningsfyldte råd igen.
  • Indstillinger
    AnonymousAnonymous
    Redigeret 27 januar, 2011, 08:05
  • Indstillinger
    Tæt i næsen kan være et symptom på kviksølvforgiftning.
    Har du Trillepigen21 amalgamfyldninger i munden ?
    Prøv at læse på: www.tungmetal.dk
Log in eller Registrér for at kommentere.