Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Nerver og muskler.

Redigeret 9 oktober, 2009, 18:27 i Diskusprolaps
Hej!
Jeg har haft diskusprolaps siden 3. august 2008, hvilket vil sige over 6 måneder nu - jeg er 19 år så jeg føler hele mit liv er gået i stykker.

Jeg blev opereret på køge sygehus efter en indlæggelse på 8 uger, og operationen er gået fint og jeg har det meget bedre - men fordi ejg har været syg så længe kan jeg ikke gå efter et massivt tryk på nerverne (skal lige siges jeg havde 2 diskusprolapser, og en diskusprotusion)

Jeg er begyndt at gå bedre men mit store problem er mine haser, min hofte og mine knæ ikke vil blive strukket ud samtidig med mine nerver er forkorte.

Har I nogle historier om hvordan det er gået med jeres muskel - og nerve forlængelse igen? eller evt. hvordan man ku for dem længere eftersom det er det sidste jeg "mangler" for at ku leve et næsten normalt liv - selvfølgelig med rygtræning stadigvæk.

Jeg er glad for der er et sted hvor man kan møde ligesindede, og når jeg læser om nogle af jeres historier, er jeg heldig kan jeg hører.

Håber I kan hjælpe.


- Sandie :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Sandie

    Først og fremmest håber jeg at du har fået det bedre..

    Jeg er 21 årig pige og har haft ondt i ryggen og nakken siden oktober sidste år.

    Problemet opstod da jeg skulle løfte en kuffert på en ferie.. Det startede med smerter i lænden men har siden udviklet sig til smerter i nakken og midt på ryggen, som stråler ud til arme og ben og har tit hovedpine.

    Jeg har været til egen læge mange gange.. men gang på gang fik jeg af vide at det bare var et hold, og at jeg blot skulle lave nogle øvelser og så ville det gå væk.. Hvilket er meget frustrerende når man selv kan mærke at det ikke er det man fejler. Især når det har stået på så længe uden nogen forbedring. En dag fik jeg det så dårligt at jeg blev indlagt på Hvidovre hospital og her kunne de kun fortælle mig at det i hverfald ikke var nogen diskusprolaps som krævede en operation.. så jeg blev sendt hjem. For at gøre en lang historie kort har jeg langt om længe fået en MR-scanning og venter nu på svar.

    Udover den fysiske smerte, slider det også meget på ens psyke.. især når man er så ung. Man føler bare at hele verden ramler ned over en, sådan føler jeg det i hvert fald. Der er ting som man føler man går glip af, ting man ikke længere er i stand til og der opstår en masse frustrationer omkring ens fremtid.

    Jeg prøver så vidt muligt at snakke ud om det med mine venner og kæreste, men tænkte at det måske ville være bedre at snakke med en som har været igennem nogenlunde samme problem.

    Håber at høre fra dig.

    Vh Digdem
  • Indstillinger
    Sandi, der findes fysioterapeuter der behandler med strækning af nerverne.
    Jeg er selv blevet behandlet med denne form for fysioterapi og bliver det stadigvæk efter behov.
    Den bedste jeg har gået hos var en idrætsfysioterapeut. Nu går jeg hos en lokal fysioterapeut. Jeg forklarede hende hvad det var for en behandling der virkede på mig, så nu udfører hun det.
    Det er noget alle fysioterapeuter lærer under deres uddannelse.
    Det er en meget blid behandling, og den virker hurtigt.
Log in eller Registrér for at kommentere.